مقایسه نوشیدنی ها
25
تیر

مقایسه نوشیدنی کافه لاته، لاته، ماکیاتو، کاپوچینو…: همه اینها به چه معناست؟

تقریباً همه این این نام ها کلمات ایتالیایی هستند. قهوه اسپرسو در ایتالیا شروع شد و به همین دلیل است که اغلب تابلوهایی با عبارت قهوه ایتالیایی در اینجا می بینید. حتی اگر بیشتر مردم فکر می کنند که این کلمات به این معنی است که قهوه از ایتالیا است. ما می توانیم بیشتر معانی کلمات واقعی را توضیح دهیم، اما فکر می کنیم که مقایسه نوشیدنی ها و توضیح تفاوت ها مهم تر است. لطفا بدانید که هیچ استانداردی وجود ندارد. هیچ کتاب استاندارد قهوه وجود ندارد که لازم باشد رعایت شود. هیچ قاضی که در کافی شاپ ها قدم می زند و به خاطر انجام ندادن «درست» جریمه نمی دهد. این تجارت قهوه شماست و می توانید نوشیدنی را هر طور که دوست دارید سرو کنید. البته مسابقات قوانینی دارد، مخصوصاً برای اسپرسو و کاپوچینو.

مقایسه نوشیدنی کاپوچینو و لاته

دو نوشیدنی محبوب کاپوچینو و لاته هستند. هرچند لاته می تواند معانی زیادی داشته باشد! کاپوچینو معمولاً مخلوطی از اسپرسو، شیر و کف است. بعضی ها می گویند یک سوم هر کدام است. اکثر افراد کاپوچینو را حداقل در یک فنجان 6 اونس سرو می‌کنند که به این معنی است که 2 اونس اسپرسوی کاملاً قوی دارد. یک کاپوچینوی ۱۲ اونسی باید ۴ اونس اسپرسو داشته باشد.

تفاوت لاته و کاپوچینو

کاپوچینو

برخی از مردم کاپوچینوی خشک را دوست دارند، به این معنی که کف زیادی دارد، شاید نصف فنجان. برخی دیگر کاپوچینوی مرطوب را ترجیح می دهند به این معنی که کف کمتر و شیر بیشتری دارد. ما در Limini معتقدیم که کاپوچینو باید از ابتدا تا انتها مخلوطی از اسپرسو، شیر و کف باشد. این بدان معناست که کف باید بسیار ابریشمی و صاف باشد و باید برای مدت طولانی روی نوشیدنی بماند. بنابراین بافت صحیح شیر بسیار مهم است. ما همچنین فکر می کنیم که کاپوچینو نباید شیری باشد، شما می خواهید طعم قهوه را متوجه شوید. اندازه فنجان بسیار مهم است زیرا نسبت شیر و اسپرسو را تعیین می کند. می گویند کاپوچینو را نباید خیلی داغ کرد. به نوعی ما موافقم اگرچه مشتری کسی است که آن را می‌نوشد، بنابراین اگر مشتریان آن را داغ‌تر ترجیح دهند،باید آن را داغ‌تر سرو کنیم.

طرز تهیه کاپوچینو با آبجوش 

یک کاپوچینو باید ظاهر خاصی در مورد آن داشته باشد. به طور سنتی این فوم در مرکز با یک دایره کامل کرم در اطراف فنجان است. بیشتر مردم انتظار دارند کف نوشیدنی را ببینند. اگرچه ممکن است یک کاپوچینو را با مقدار زیادی کف درست کنید بدون اینکه کف را در بالا ببینید. اما وقتی مشتری واقعاً مقداری کف ببیند بهتر است. رویه کامل سفید نیز توصیه نمی شود زیرا به نظر می رسد یک فنجان فوم است.

لاته آرت بالای کاپوچینو؟

حتما چرا که نه! این نوشیدنی را زیبا می کند. شما می توانید لاته آرت بریزید و باز هم عمق زیادی از فوم بدست آورید. کمی تمرین می خواهد اما ارزشش را دارد. طعم دهنده شکلات؟ اگر مشتری آن را می خواهد، بله، اما توصیه می کنیم بپرسید. پاشیدن شکلات در قدیم برای از بین بردن تلخی آن اضافه می شد. اما اگر قهوه را به درستی با دانه های مرغوب سرو کنید، تلخی وجود نخواهد داشت و احتمالا نیازی به پاشیدن شکلات نخواهد بود.

دوره لاته آرت

در مورد لاته چطور؟

لاته در زبان ایتالیایی به معنای شیر است. بنابراین لاته در واقع یک نوشیدنی قهوه نیست. به همین دلیل است که شما آن را لاته آرت، هنر شیر می نامید. برخی از باریستاها اصطلاح لاته آرت را دوست ندارند و ترجیح می دهند آن را الگوهای شیر بنامند. بیشتر مردم انتظار دارند لاته یا کافه لاته شیری تر از کاپوچینو باشد. بنابراین یک فنجان کمی بزرگ‌تر ایده‌آل است، اگرچه می‌توانید از تکنیک‌های مختلفی برای شیرتر کردن کافه لاته نیز استفاده کنید. کافه لاته معمولاً کف کمتری نسبت به کاپوچینو دارد و معمولاً در یک فنجان یا لیوان بلندتر سرو می شود.

مقایسه نوشیدنی کافه لاته

کافه لاته یک اسپرسو با شیر است. در ایتالیا کافه یک اسپرسو است. لاته شیر است. ایده آل آن با لاته آرت در بالای آن است و بدون فوم زیاد سرو می شود.

لاته ماکیاتو

در مقایسه نوشیدنی لاته ماکیاتو باید گفت کمی متفاوت است. ماکیاتو به معنای علامت گذاری شده یا لکه دار است. لاته ماکیاتو شیری است که با اسپرسو است. مواد تشکیل دهنده آن مانند کافه لاته است، اما ساخته شده و ظاهر متفاوتی دارد. یک لاته ماکیاتو خوب در یک لیوان بلند سرو می‌شود و دارای لایه‌های مشخصی بین فوم، اسپرسو و شیر با فوم در بالا، اسپرسو در زیر فوم و شیر در پایین است. این نوشیدنی کاملاً جذاب است، اگرچه اطمینان حاصل کنید که به مشتری می‌گویید قبل از نوشیدن آن را هم بزند، در غیر این صورت او ابتدا قهوه را مینوشد.

البته تغییرات دیگری مانند فلت وایت و کورتادو نیز وجود دارد. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها نیز خلاقیت‌های خاص خود را دارند و حتی مغازه‌هایی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به هیچ عنوان نامی برای نوشیدنی‌ها نگذارند، زیرا معتقدند این امر سردرگمی زیادی را از بین می‌برد. ما منوهایی را با اسپرسو و شیر و اندازه نوشیدنی دیده ایم. این می تواند خوب باشد زیرا به باریستا اجازه می دهد تا از مشتری بپرسد که نوشیدنی خود را چگونه دوست دارد.

نکته مهم این است که نوشیدنی را به بهترین شکلی که احساس می کنید خوب است سرو کنید تا بتوانید به خلاقیت خود افتخار کنید. خیلی نگران استانداردها نباشید، اما ایده کلی پشت نوشیدنی را به خاطر بسپارید تا مشتری خود را بیش از حد گیج نکنید. و مطمئن شوید که طعم نوشیدنی به همان اندازه که به نظر می رسد خوب است.