کافی شاپ
01
مرداد

کافی شاپ خودتان را می خواهید افتتاح کنید؟پس با ما همراه باشید!

کافی شاپ خودتان را می خواهید افتتاح کنید؟

افتتاح یک کافی شاپ موفق می تواند یک تجربه خوب باشد. به خاطر شما ، صدها نفر از دوستان گفتگوهای خوبی خواهند داشت. به خاطر شما صبح ها روشن تر خواهد بود و بعد از ظهرها استرس کمتری به نظر می رسد.بیشتر در جامعه حضور دارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که کافی شاپ خود را به خوبی درست کنید … این ساده تر از آنچه گفته شده است! این راهنمای گام به گام برای باز کردن یک کافه به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید.

افتتاح یک کافه هم در زمان و هم در هزینه سرمایه گذاری بزرگی می کند.

ضروری است که اکنون وقت خود را صرف فهمیدن آنچه برای اجرای یک کافه موفق می شود بگذرانید. یعنی دستیابی به مشاغل قهوه و یادگیری از تجربه آنها است. باید فهمید چه چیزی کار می کند ، و چه نمی کند و اینجا بخش جالب است – این همچنین به معنای بازدید از تعداد زیادی کافه است تا بینشی از آنچه که می خواهید تجارت شما باشد ، بدست آورید. در نظر بگیرید که چه چیزی را از مشاغل دیگر می گیرید و چه چیزی باعث تفاوت شما می شود. در مورد مشتری خود بیاموزید. آنها چه کسی هستند؟ نیازهای آنها چیست؟ چه ساعتی از روز شلوغ تر خواهد بود؟ شناختن مشتریان به خوبی با برنامه ریزی ، ایجاد منو ، امتیاز قیمت کمک می کند – و واقعا همه چیز همین است!

بدون شک شما برنامه های بزرگی دارید و در حال حاضر تصویری ذهنی از کافی شاپ خود دارید.

آنچه را که می خواهید با کافه خود به دست بیاورید و جوی را که می خواهید ایجاد کنید بنویسید. شروع به جمع آوری عکس ها ، منوها و ایده های طراحی کنید تا الهام بخش از ظاهر کافه شما باشد ، چه نوع غذایی ارائه می دهید ، و اینکه مشتریان خود را هنگام راه رفتن در کافه چه احساسی ایجاد خواهید کرد. تعریف دقیق دید شما کمک می کند تا هنگام انتخاب نام ، تصمیم گیری در مورد دکور ، برنامه ریزی غذا ، انتخاب قهوه ، انتخاب فنجان و تعیین نحوه تعامل با مشتریان ، سازگار باشید. به یاد داشته باشید: شما نمی توانید همه را خوشحال کنید – بنابراین مطمئن شوید که دقیق و درست آن را طراحی کنید.

پرش از برنامه کسب و کار وسوسه انگیز است.

“این کار خیلی زیاد است” … “چه کسی می خواهد آن را بخواند” … افکاری هستند که به ذهن خطور می کنند. در واقعیت ، سود واقعی در تهیه یک برنامه تجاری کمتر در مورد سند نهایی و بیشتر در مورد روند کار است. روند نوشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا واقعاً بازار محلی خود را بفهمید و از شماره های مورد نیاز خود برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنید. یک برنامه تجاری شما را در هر مرحله از توسعه و مدیریت کافی شاپ خود راهنمایی می کند ، و یک نقشه راه برای نحوه ساخت ، اداره و رشد تجارت جدید شما خواهد بود.

برنامه کاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

خلاصه: این شغل به چه معنی است.
تحلیل بازار محلی: مشتریان عادی شما چه کسانی هستند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟
تیم شما: شما خودتان قصد دارید چه کاری انجام دهید ، چه کسی را برای انجام بقیه کارها استخدام می کنید.
برنامه بازاریابی: نقطه تفاوت شما چیست؟ چگونه می خواهید این ارتباط را برقرار کنید؟
چقدر پول لازم برای شروع کار دارید و از کجا می آید.
پیش بینی های مالی: سود و زیان پیش بینی شده چقدر است، بررسی جریان مالی.
یک استراتژی مکانی بریزید.
در مورد فکر کردن چیزهای زیادی وجود دارد ، اما گرفتن زمان برای برنامه ریزی برای هر یک از جنبه های کسب و کار به شما در تنظیم موفقیت کمک خواهد کرد.

موقعیت مکانی برای موفقیت کلی کسب و کار شما بسیار مهم است.

قبل از تصمیم گیری ، مدتی را در مناطقی که فکر می کنید مناسب است بگذرانید. توجه کنید که چند نفر عابر پیاده هستند و جای پارک وجود دارد؟ آیا مکان به اندازه کافی قابل مشاهده است؟ آیا ترافیک کافی برای پایدار کردن کافه شما وجود دارد؟ منظور از مکان از نظر جمعیتی چیست؟ در جامعه محلی چه نوع کارهایی را می خواهید انجام دهید؟ آیا در نزدیکی تعداد زیادی کافه دیگر هستید یا فقط شما هستید؟ به یاد داشته باشید که می خواهید زمان زیادی را در کافه خود بگذرانید ، بنابراین محلی را انتخاب کنید که از گذراندن وقت در آن لذت ببرید! اطمینان حاصل کنید که جزئیات را درک کرده اید. طول و مدت این سند می تواند بر سودآوری و ارزش فروش مجدد شغل شما تأثیر بگذارد. قبل از امضای هر چیزی با یک وکیل متخصص در زمینه اجاره مکان صحبت کنید.

یافتن کارمندان خوب و قابل اعتماد یک مؤلفه اصلی موفقیت کسب و کار شماست.

بسته به نوع کافه، عمده ترین تامین کننده ها معمولاً قهوه ، شیر ، نان ، محصولات تازه و مواد غذایی هستند. شما به فنجان، دستمال ، قهوه ، قوری ،…  نیاز خواهید داشت . با تهیه لیستی از تمام لوازم مورد نیاز خود ، شروع کنید تا آنجا که می توانید جزئیات بیشتری را به دست آورید. این لیست ممکن است بسیار پراهمیت به نظر برسد ، اما پایین آمدن به تندی و افزودن مواردی مانند مسواک و نگهدارنده دستمال اطمینان می دهد که شما برای هر چیزی آماده هستید. از آنجا ، شما می توانید تحقیق در مورد تأمین کنندگان را آغاز کنید تا زمانی که افرادی را پیدا کنید که دوستشان دارید و با تجارت شما مطابقت دارند.

در مورد تجهیزات و تهیه منابع کافی شاپ شما چند گزینه دارید:

با استفاده از منابع مالی خود (یا وجهی) تجهیزات را بطور کامل خریداری کنید.
اجاره تجهیزات از طریق ارائه دهنده ای مانند Silverchef یا FlexiCommerce

باید در مخلوط کن ، یخچال ، ماشین ظرفشویی ، صندوق پول و غیره سرمایه گذاری کنید. باز هم ، لیستی تهیه کنید و تا آنجا که می توانید شرح دهید. ممکن است فوراً به همه این موارد احتیاج نداشته باشید ، بنابراین آنچه را که آینده مورد نیاز است ، در اولویت قرار دهید و به خاطر بسپارید.

طراحی کافی شاپ شما برای جلب مشتری و یازگشت آنها بسیار مهم است.

این مفهوم تا حد زیادی به مخاطب هدف شما بستگی دارد. آیا می خواهید مدرن باشد؟یا پیچیده؟ دوستانه باشد یا خانوادگی؟ متمرکز بر سلامتی است؟ سلیقه مشتری خود را بشناسید و کافه را در ذهن خود طراحی کنید. باز هم ، سعی نکنید همه را راضی کنید ، انتخاب یک موضوع و چسبیدن به آن باعث می شود هویتی بسیار قوی تر ایجاد شود. طراحی فروشگاه ، علائم ، مبلمان و روشنایی را در نظر بگیرید. کارایی طرح را از هم از نظر یک کارمند و هم از دید مشتری ارزیابی کنید. آیا باریستا می تواند در فضای اختصاص یافته کار کند؟ آیا کارمندان شما می توانند به سرعت در اتاق حاضر شوند؟ آیا مشتریان هنگام ورود به کافی شاپ شما روند سفارش را متوجه می شوند؟استخدام یک طراح داخلی حرفه ای می تواند همه اینها را به هم نزدیک کند(که البته هزینه بر است). یک فضای عالی بسیار مهم است – تجربه می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند.

منوی شما باید دید و تم کافه شما را بیان کند.

همه چیز را باید در نظر بگیرید ، از گزینه های مواد غذایی ، گرفته تا طراحی ،از رنگ و قلمها گرفته تا توصیفات جذاب ، تصاویر و قیمت گذاری. در مورد یک ظرف خاص فکر کنید و چگونه این سبک می تواند منوی شما را شکل دهد. آن را ساده نگه دارید – یکی از رایج ترین اشتباهاتی که صاحبان کافه مرتکب می شوند ،این است که سعی دارند همه را راضی کنند. این می تواند شما را از ده ها موردی که به شما سفارش کردیم ، دور کند. روی بیشتر از ۱۰-۱۲ گزینه تمرکز نکنید ، و مطمئن شوید که گزینه های بدون گلوتن ، وگان و گیاهخواری را نیز شامل می شود. همچنین منوی شما باید سودآور باشد. هزینه مواد و حاشیه مواد را محاسبه کنید. به عنوان یک قانون نادرست برای شروع کار ، هزینه مواد تشکیل دهنده نباید بیشتر از ۳۵٪ از قیمت خرده فروشی (به استثنای GST) باشد.

از صاحبان کافی شاپ های با تجربه  بپرسید که مهمترین چیز در شغل آنها چیست

درست است: پیدا کردن و نگه داشتن کارمندان عالی. بیشتر افراد با جستجوی کارمندان با تجربه شروع می کنند ، که منطقی است. اما در تجربه من ، یک چیز وجود دارد که تجربه را رها می کند: نگرش. مهارتها را می توان آموخت . بله ، به برخی تجربه ها ، به ویژه در مراحل اولیه نیاز خواهید داشت. با این وجود ، توسعه فرهنگ تیمی عالی فقط در استخدام افراد مناسب اتفاق می افتد ، بنابراین حتماً کار خود را برای یافتن افرادی که مناسب ترین کار برای تجارت شما هستند انجام دهید. یک سیستم آموزشی خوب می تواند کمک کند – می توانید با مهارت barista و آموزش کار کمک کنید. وقتی زمان استخدام فرا رسید ، باید از سیستم اعطای مربوطه ، مالیات و سایر الزامات نظارتی نیز آگاه باشید.

ماه ها و هفته ها آخر برای افتتاح کافه شما فرصتی برای شروع ساخت شبکه شماست.

رسانه های اجتماعی حرف شما را خواهند زد ، بنابراین از آن برای تقویت شهرت خود استفاده کنید. این موضوع پنهان نیست که کافه باز ها عاشق اینستاگرام هستند. این به سکوی تبدیل این کلمه تبدیل شده است ، اما در اینجا متوقف نمی شود. اطمینان حاصل کنید که لیست Google Maps به گونه ای است که در جستجوی محلی ظاهر می شود و صفحه خود را در سایر سایت ها در نظر بگیرید تا بتوانید به سرعت به بازخورد پاسخ دهید. حتما تبلیغات آنلاین را شخصی ، تعاملی و جذاب انجام دهید. برای تشویق اشتراک و تعامل از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید. هنگامی که مشتریان شما وارد می شوند ، از آنها بخواهید برای دریافت اطلاع رسانی از  آفرهای ویژه ، صفحه شما را دنبال کنند.

افتتاح کافه یک دستاورد باورنکردنی است و نشانه آغاز یک ماجراجویی جالب و جدید خواهد بود.

بعد از ماهها (یا سالها) برنامه ریزی ، آمادگی و استخدام بهترین کارکنان ممکن ، افتتاح عالی” فرصتی است برای نشان دادن کاری است که به سختی انجام دادید. این همچنین فرصتی عالی برای شروع ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است. برای برگزاری یک افتتاحیه موفق و  بزرگ  ، برنامه ریزی های اولیه را شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان کافی برای این رویداد دارید و هر رویداد محلی دیگری که ممکن است با شما روبرو شود را بررسی کنید. به شما امکان می دهد اصول را یاد بگیرید قبل از اینکه به طور کامل در معرض دید عموم قرار بگیرید. این یک روش عالی برای آزمایش کارمندان ، گردش کار و فضای کافی شاپ شماست با باز کردن مغازه خود می توانید از این فرصت برخوردار شوید که رئیس خود باشید ، سود خود را بسازید و در کل جامعه روابط جدیدی برقرار کنید. و از همه مهمتر ، شما از اشتیاق خود به یکی از بزرگترین لذت های زندگی (قهوه) لذت می برید …!

منبع:

https://www.sevenmiles.com.au/editorial/how-to-open-a-cafe/