رستوران
27
اردیبهشت

9 ترند فناوری رستوران برای سال 2022!

رستوران ها با سرعت فزاینده ای از فناوری استقبال می کنند و تعداد کارآفرینانی که برای دیجیتالی کردن روند کار خود تلاش می کنند در حال افزایش است. به اجبار چالش‌های فعلی صنعت رستوران‌داری، رستوران های زنجیره‌های بزرگ راه‌حل‌های فناوری را برای غلبه بر کمبود نیروی کار و حل مشکلات موجود در حاشیه‌های خود معرفی می‌کنند. آنها در رقابت با یکدیگر، استاندارد خدمات جدیدی را برای جلب توجه مشتریان آگاه به فناوری تنظیم کردند.

رستوران‌های مستقل اگر می‌خواهند رقابتی باقی بمانند و انتظارات رو به افزایش کارمندان و مشتریان را برآورده کنند، باید با روندهای فناوری رستوران‌ها همگام شوند. صاحبان رستوران‌ها که می‌خواهند کسب‌وکار خود را هوشمندانه اداره کنند، اکنون مایلند نه تنها در راه‌حل‌های فناوری جدید برای مشتریان، بلکه در فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که می‌توانند روند کار را از خانه‌شان بهینه و کنترل کنند.
از سیستم POS از طریق سفارش و پرداخت گرفته تا نرم‌افزار مدیریت مشتری و بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، بیایید به روندهای برتر فناوری رستوران که صنعت رستوران‌داری را در سال 2022 تغییر خواهد داد، نگاه کنیم.
1. روبات ها و پهپادهای تحویل غذا، پیاده سازی وسایل نقلیه خودکار در تحویل غذا یکی از جذاب ترین روندهای فناوری در رستوران ها است. این فناوری می تواند مشکلات را هم برای اپراتورها و هم برای مشتریان حل کند زیرا هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد و هزینه حقوق رانندگان تحویل غذا را از حذف می کند. Domino قبلاً خودروهای خودران را در میامی و لاس وگاس با موفقیت آزمایش کرده است. این بدان معناست که استفاده از خودروهای بدون راننده برای تحویل غذا در آینده نزدیک دیگر تردیدی وجود ندارد.
گوگل، آمازون و اوبر در حال آزمایش تحویل پهپاد هستند. استفاده از پهپادها برای تحویل غذا وعده کاهش چشمگیر زمان انتظار را به مشتریان می دهد. از آنجایی که انتظار می رود هواپیماهای بدون سرنشین حدود 15 تحویل در ساعت در مقایسه با سه تحویل در ساعت از طریق خودرو انجام دهند، رستوران ها به طور بالقوه می توانند در افزایش حجم فروش پیروز شوند.

2. اتوماسیون خطوط آماده سازی

اتوماسیون تقویت‌شده با یادگیری ماشینی یکی از گرایش‌های فناوری جدید در صنعت رستوران‌داری است که در سال آینده گسترش خواهد یافت. حضور خود را در خانه گسترش می دهد و به رستوران ها کمک می کند ظرفیت آشپزخانه خود را افزایش دهند و کارایی عملیات کار را افزایش دهند. با خودکار کردن فرآیندهای آماده سازی غذا که آشپزها را ملزم به انجام اقدامات فیزیکی از قبل پیش بینی شده می کند، صاحبان رستوران می توانند بر کمبود نیروی کار غلبه کنند و مردم را از ساعات طولانی کار خسته کننده و تکراری رها کنند.
آشپزخانه خودکار که توسط Moley Robotics ساخته شده است، مجهز به بازوهای رباتیک است که می تواند حرکات انسان را تقلید کند. آنها می توانند هم بزنند، مخلوط کنند، دمای پخت و پز را تنظیم کنند و غیره.
Cooki، ربات آشپزی که توسط Sereneti Kitchen ساخته شده است، دارای بازویی است که می تواند غذاها را با مواد اولیه آماده تهیه کند.
سرآشپز کوی، ربات اسباب‌بازی‌مانند چینی با قد 3 فوت، می‌تواند یک توپ خمیر را به نوارهایی از رشته فرنگی با طول و اندازه ثابت برش دهد.
مزایای آشکار استفاده از روبوشف ها شامل توانایی آنها در تولید حجم نامحدود غذا با سرعت بالا، ثبات طعم و کیفیت غذا، تمیزی و ایمنی است. به محض اینکه فناوری آشپزی ربات مقرون به صرفه تر شود، اکثر صاحبان رستوران ها روی این راه حل ها سرمایه گذاری می کنند تا از ترکیبی مؤثر از مهارت های انسانی و اتوماسیون بهره ببرند. این روند بر فروشندگان تجهیزات آشپزخانه رستوران نیز بسیار تأثیر می گذارد.

3. POS و سیستم های مدیریت موجودی

در پنج سال گذشته، فناوری ابری بازار سیستم‌های POS رستوران‌ها را متحول کرد. با تشکر از این، صاحبان رستوران از جریان‌های کاری راحت‌تر برای دریافت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، سود عملیاتی بسیار خوبی کسب کردند. سیستم‌های POS به سایر فناوری‌های مورد استفاده در رستوران‌ها متصل شدند: پلت‌فرم‌های سفارش آنلاین، فن‌آوری مهمان و حتی آشپزخانه از طریق سیستم‌های نمایش آشپزخانه که می‌توانند پرینترهای آشپزخانه را در رستوران‌ها جایگزین کنند.
با صحبت از آخرین نوآوری‌ها در صنعت POS، فروشندگان نرم‌افزار Cloud POS اکنون در تلاش هستند تا سیستم‌های خود را حتی بیشتر از آنچه که هستند متحرک کنند. آنها نه تنها تلاش می کنند تا همه سیستم عامل ها را پوشش دهند، بلکه همچنین برای گسترش دامنه سخت افزاری که برنامه هایشان می توانند روی آن اجرا شوند، تلاش می کنند.
اکنون می‌توانید سیستم‌هایی را پیدا کنید که روی رایانه‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، سیستم‌های سفارش رومیزی و انواع جدید دستگاه‌های سفارش‌پذیر دستی کار می‌کنند. روند دیگر تبدیل برنامه های Cloud POS به راه حل های نرم افزاری منفرد است که همه عملکردهای رستوران را پوشش می دهد. اکنون آنها نه تنها تراکنش‌های فروش را ثبت می‌کنند، بلکه شامل ویژگی‌هایی می‌شوند که نیازهای تیم‌های جلوی خانه، پشت‌بغل، بازاریابی و مدیریت را برطرف می‌کنند. فروشندگان POS به طور مداوم ویژگی‌های جدید را اضافه می‌کنند و همچنین با سایر برنامه‌ها ادغام می‌شوند تا هر نیاز احتمالی اپراتورهای خدمات غذایی را پوشش دهند. 4. سفارش دیجیتال
طرفداران ناهار خوری خارج از محل اکنون گزینه های مختلفی برای سفارش آنلاین دارند. به هر حال، تقریباً هر اپراتور رستورانی می‌خواهد از این روند سرمایه‌گذاری کند و در بخش آنلاین تجارت خود سرمایه‌گذاری کند تا غذای خود را برای سفارش آنلاین به روش‌های مختلف در دسترس قرار دهد:
بازارها و برنامه های تحویل غذا. رهبران بازار، Uber Eats و Deliveroo، تجربه سفارش غذا را برای مردم بهبود می بخشند و محبوب باقی می مانند، اگرچه مشارکت با آنها برای اپراتورهای خدمات غذا چندان سودآور نیست.
سایت های بررسی رستوران صاحبان رستوران ها با ادعای فهرست خود در Yelp، Tripadvisor، OpenTable و موارد مشابه، به میلیون ها مشتری بالقوه دسترسی پیدا می کنند. با این حال، این چالش‌های بیشتری را برای مدیریت شهرت آنلاین رستوران‌ها به همراه دارد، زیرا مدیریت بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها دشوار است، اما بر فروش تأثیر زیادی دارند.
پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های متعلق به برندها. رستوران‌ها در حال توسعه پلتفرم‌های خود برای دریافت سفارش‌های دیجیتالی هستند، زیرا تلاش می‌کنند اطلاعات مشتریان را در دستان خود نگه دارند و از حاشیه سود خود محافظت کنند.
پلتفرم های جستجو اکنون مردم نه تنها می‌توانند گزینه‌های غذاخوری را با Google بیابند، بلکه می‌توانند غذا سفارش دهند و میز رستوران‌ها را مستقیماً در نتایج جستجوی خود یا با کمک Google Assistant رزرو کنند.
رسانه های اجتماعی. اینستاگرام و فیس بوک به مشتریان اجازه می دهند که مستقیماً از طریق صفحات تجاری رستوران ها رزرو کنند. رستوران‌ها می‌توانند ویجت‌های رزرو را در کانال‌های اجتماعی خود اضافه کنند تا مطمئن شوند مشتریانشان می‌توانند بلافاصله پس از پیمایش فید آنلاین خود غذا سفارش دهند.
اگرچه گاهی اوقات مشارکت با خدمات شخص ثالث سودآور به نظر نمی رسد، روند سفارش دیجیتالی باقی می ماند. کسب‌وکارهای خدمات غذایی باید به تلاش برای مشارکت‌های مختلف ادامه دهند تا آنچه برایشان مفید است را بیابند یا پلتفرم‌های سفارش آنلاین خود را راه‌اندازی و بهینه کنند.
سفارش غذا رستوران

4. سفارش دیجیتال

طرفداران ناهار خوری خارج از محل اکنون گزینه های مختلفی برای سفارش آنلاین دارند. به هر حال، تقریباً هر اپراتور رستورانی می‌خواهد از این روند سرمایه‌گذاری کند و در بخش آنلاین تجارت خود سرمایه‌گذاری کند تا غذای خود را برای سفارش آنلاین به روش‌های مختلف در دسترس قرار دهد:
بازارها و برنامه های تحویل غذا. رهبران بازار، Uber Eats و Deliveroo، تجربه سفارش غذا را برای مردم بهبود می بخشند و محبوب باقی می مانند، اگرچه مشارکت با آنها برای اپراتورهای خدمات غذا چندان سودآور نیست.
سایت های بررسی رستوران صاحبان رستوران ها با ادعای فهرست خود در Yelp، Tripadvisor، OpenTable و موارد مشابه، به میلیون ها مشتری بالقوه دسترسی پیدا می کنند. با این حال، این چالش‌های بیشتری را برای مدیریت شهرت آنلاین رستوران‌ها به همراه دارد، زیرا مدیریت بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها دشوار است، اما بر فروش تأثیر زیادی دارند.
پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های متعلق به برندها. رستوران‌ها در حال توسعه پلتفرم‌های خود برای دریافت سفارش‌های دیجیتالی هستند، زیرا تلاش می‌کنند اطلاعات مشتریان را در دستان خود نگه دارند و از حاشیه سود خود محافظت کنند.
پلتفرم های جستجو اکنون مردم نه تنها می‌توانند گزینه‌های غذاخوری را با Google بیابند، بلکه می‌توانند غذا سفارش دهند و میز رستوران‌ها را مستقیماً در نتایج جستجوی خود یا با کمک Google Assistant رزرو کنند.
رسانه های اجتماعی. اینستاگرام و فیس بوک به مشتریان اجازه می دهند که مستقیماً از طریق صفحات تجاری رستوران ها رزرو کنند. رستوران‌ها می‌توانند ویجت‌های رزرو را در کانال‌های اجتماعی خود اضافه کنند تا مطمئن شوند مشتریانشان می‌توانند بلافاصله پس از پیمایش فید آنلاین خود غذا سفارش دهند.
اگرچه گاهی اوقات مشارکت با خدمات شخص ثالث سودآور به نظر نمی رسد، روند سفارش دیجیتالی باقی می ماند. کسب‌وکارهای خدمات غذایی باید به تلاش برای مشارکت‌های مختلف ادامه دهند تا آنچه برایشان مفید است را بیابند یا پلتفرم‌های سفارش آنلاین خود را راه‌اندازی و بهینه کنند.

5. رستوران های مجازی

در دسترس بودن مجموعه ابزار وب برای ایجاد یک رستوران مجازی فرصت خوبی را برای رستوران داران فراهم می کند تا از رونق تحویل غذا پشتیبانی کنند، مفاهیم جدید را آزمایش کنند و ایده ها را امتحان کنند. با مشارکت با آشپزخانه های کمیساری، آنها می توانند از هزینه های مربوط به باز کردن یک مکان فیزیکی جلوگیری کنند و خطرات را کاهش دهند.
مدل کسب و کار فقط تحویل قبلاً کارایی خود را ثابت کرده است: مشتریان سفارشات خود را آنلاین می‌دهند، سفارش‌ها وارد سیستم POS آشپزخانه تاریک می‌شوند، سرآشپزها در آشپزخانه‌های «تاریک» یا «شبح» غذا را می‌پزند و خدمات تحویل برای انتخاب به آشپزخانه‌ها می‌رسند. سفارشات را برسانید و تحویل دهید
چالشی که صاحبان رستوران های مجازی باید حل کنند، ایجاد یک حضور آنلاین قوی و داشتن نرم افزار POS تحویل خود است. یک وب‌سایت جذاب، رسانه‌های اجتماعی فعال، و مشارکت با برنامه‌های تحویل غذا و پلت‌فرم‌های توصیه رستوران‌ها هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارند. حتی رستوران‌های آجری موجود می‌توانند از این روند جدید استفاده کنند و رستوران‌های مجازی را برای آزمایش آیتم‌های منوی جدید، جذب مشتری جدید، بررسی تقاضای بالقوه در مکان جدید راه‌اندازی کنند. تنها چیزی که آنها باید به آن اهمیت دهند این است که رستوران مجازی خود را از مکان آجری خود با ثبت نام تجاری جداگانه برای آن متمایز کنند تا از آدمخواری در بازار جلوگیری کنند.

6. کیوسک های خود سفارشی

کیوسک های سفارشی در سال گذشته بیشترین توجه مشتری را در مقایسه با سایر فناوری های مورد استفاده در یک رستوران به خود جلب کردند. نسل مشتریان باهوش دیجیتال در حال حاضر به کیوسک های خود سفارشی در مک دونالد ترجیح می دهند. رستوران‌های خدمات سریعی که این فناوری را معرفی کرده‌اند، جدای از پاسخگویی به ترجیحات مصرف‌کنندگان جوان بومی صفحه‌نمایش‌های دیجیتال، از مزایای زیر بهره می‌برند:
افزایش فروش خودکار همه افزونه‌های موجود برای هر آیتم منو و همچنین معاملات و تبلیغات ترکیبی نمایش داده می‌شوند.
صف های کوتاه تر در پیشخوان. با تقسیم خط به دو قسمت، حجم کاری کارمندان خود را در ساعات شلوغی و زمان انتظار مشتریان را کاهش می دهید.
دقت سفارش بهتر است. حذف نادرست ارتباطات زیرا مشتریان آنچه را که سفارش می دهند می بینند.
با استفاده از کیوسک‌های سفارشی، رستوران‌های خدمات سریع افزایش فروش را افزایش می‌دهند و به مشتریان احساس راحتی بیشتری می‌کنند. مزایای استفاده از دستگاه‌های خود سفارش با عادت کردن بیشتر مصرف‌کنندگان به این فناوری جدید در رستوران‌ها بیشتر می‌شود.

7. اتوماسیون بازاریابی رستوران

رستوران‌ها نه تنها در اتاق غذاخوری‌شان، بلکه در نقاط تماس مختلفی با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند: وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعلق به برند، ایمیل‌ها، پیام‌رسان‌ها، تماس‌های تلفنی، شبکه‌های اجتماعی، ربات‌های گفتگو، سفارش آنلاین شخص ثالث و پلت‌فرم‌های بررسی رستوران. از یک طرف، این فرصت‌های زیادی را برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به مشتریان خود می‌دهد که می‌تواند به بهبود تجربه آنها کمک کند. از سوی دیگر، حجم داده ها بسیار زیاد است و مدیریت آن ارتباطات چند کانالی بدون اتوماسیون غیرممکن می شود.
پلت‌فرم‌های اتوماسیون بازاریابی رستوران‌های پیشرفته، کمپین‌های راه‌اندازی را ارائه می‌دهند که می‌توانند در چندین کانال ارتباطی اجرا شوند. آنها از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند تا به رستوران ها اجازه دهند پیام خود را برای هر مشتری بر اساس ترجیحات و رفتار مشتری شخصی کنند. برای بهبود ارتباط و به موقع بودن پیام بازاریابی خود اکنون می توانید از موارد زیر استفاده کنید:
لیست های بازاریابی بیش از حد.
محتوا و پیشنهادات شخصی شده
پیام‌هایی که به‌طور خودکار فعال می‌شوند.
گزارش های دقیق در مورد نرخ کلیک، باز کردن، پرش و تحویل در زمان واقعی در دسترس است.
پیش بینی های مبتنی بر هوش مصنوعی
برای مثال، می‌توانید پیام‌های راه‌اندازی را برای ارسال خودکار پیام‌ها و پیشنهادها تنظیم کنید، هر بار که مشتری به نقطه عطف خاصی می‌رسد، معیارهای از پیش تعریف‌شده را برآورده می‌کند یا حتی الگوی رفتاری منظم خود را می‌شکند.
اگرچه اتوماسیون بازاریابی می تواند در زمان واقعی صرفه جویی کند، اما نیازمند استخدام یک بازاریاب آگاه است که بتواند همه چیز را تنظیم کند و از آن حداکثر استفاده را ببرد. میزان و ماهیت داده‌هایی که برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل در دسترس می‌شوند، دستیابی به استانداردهای امنیتی داده‌ها را که سخت‌تر می‌شوند، روز به روز دشوارتر می‌کند.

8. چت ربات برای رستوران ها

چت بات ها یک فناوری جدید رستوران هستند که بسیار گسترده شده است. چت بات ها را می توان به سرعت ایجاد کرد، نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارد و با کانال های ارتباطی مختلف ادغام شد. چت ربات‌های رستوران موجود، تجربه‌ای شخصی‌سازی شده را برای مشتریانی فراهم می‌کند که به صورت آنلاین سفارش می‌دهند، میز رزرو می‌کنند، یا نیاز به پاسخ به پرسش‌های متداول دارند، شبانه‌روز. هنگام تعامل با مشتریان، ربات چت شما ممکن است:
غذاها را توصیه کنید
گزینه های جفت غذا و نوشیدنی را پیشنهاد دهید.
فرآیند پرداخت ها
بازخورد بخواهید
بازی های بی اهمیت را به اشتراک بگذارید
رویدادها را اعلام کنید.
تبلیغات را ارائه دهید.
و حتی شوخی
به عنوان مثال، مشتریان شما که در ساختمان روبروی خیابان کار می کنند ممکن است بخواهند زمانی که می خواهند دفتر خود را ترک کنند، یک میز رزرو کنند و ناهار خود را از طریق چت بات شما سفارش دهند. در این صورت، آنها غذای خود را به محض ورود دریافت می کنند، که باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود و به شما امکان می دهد نرخ گردش سفره خود را در ساعات اوج مصرف افزایش دهید.
چت بات ها می توانند وقت کارمندان رستوران را آزاد کنند و تجربه مهمان را بهبود بخشند. با این حال، برای راه اندازی یک چت بات موفق، مهم است که بدانید آیا مشتریان شما مشتاق استفاده از این فناوری هستند و از چه پلتفرم های پیام رسانی استفاده می کنند.

9. فناوری صدا برای رستوران ها

فن‌آوری‌های صوتی روش‌های ارتباط رستوران‌ها و مصرف‌کنندگان را تغییر می‌دهند. در حالی که افراد بیشتری از دستگاه های فعال کننده صوتی خود در خانه استفاده می کنند و در حالی که برای سفارش غذا و یافتن رستوران رانندگی می کنند، اپراتورهای بزرگ شروع به پیاده سازی این فناوری در کنار خود می کنند.
با آگاهی از محبوبیت جستجوی صوتی و تمایل مصرف‌کنندگان به استفاده از آن برای یافتن گزینه‌های غذاخوری، رستوران‌ها تحت فشار هستند تا سفارش‌های فعال‌سازی صوتی درون برنامه‌ای را معرفی کنند یا خدمات خود را با دستیارهای مجازی اصلی ادغام کنند تا انتظارات مشتریان را برآورده کنند.
اگرچه Chipotle در حال حاضر دستیارهای صوتی هوش مصنوعی دارد که سفارشات تلفنی را دریافت می کنند، اما فناوری صوتی باید قبل از فراگیر شدن بر برخی موانع غلبه کند. مشکلات اصلی در راه آن عبارتند از: پردازش صداها یا لهجه‌های متمایز مشتریان، اجازه دادن به مشتریان برای بررسی راحت سفارش‌هایشان، و در دسترس قرار دادن برنامه‌های پاداش و وفاداری برای مشتریان با استفاده از دستورات صوتی برای ثبت سفارش‌ها.