چطوری مدیر کافه بشیم؟

چطوری مدیر کافه بشیم

چطوری مدیر کافه بشیم


مدیران کافی شاپ برای موفقیت کافی شاپ یا کافه مهم هستند. یک مدیر کافی شاپ باید از اکثر کارهای روزانه مراقبت کند ، دانش گسترده ای از قهوه داشته باشد و اطمینان حاصل کند که کارمندان کافه روزانه  آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند. در زیر ، شما را از طریق تمام اطلاعاتی که برای تبدیل شدن به یک مدیر کافه لازم دارید ، راهنمایی می کنیم.

مدیر کافه چه کاری انجام می دهد؟

یک مدیر کافی شاپ یا کافه عمدتا وظیفه نظارت بر کارهای روزانه ای را که کارمندان انجام می دهند از قبیل آماده سازی کافه ، درست کردن قهوه و سرویس دهی به مشتریان دارند انجام می دهد. سایر وظایف تا حد زیادی به اندازه کافی شاپ بستگی دارد. برخی از وظایف می تواند توسط مدیر منطقه یا صاحب کافه انجام شود. در زیر ، ما برخی از مسئولیت های اصلی مدیران کافه را بیان می کنیم.

توضیحات شغلی مدیر کافه

توضیحات شغلی مدیر کافه معمولاً دارای مسئولیت هاییست. معمولاً لازم است که قبلاً در صنعت قهوه کار کرده باشید یا به عنوان مدیر بارستی یا کافه فعالیت کنید. شما باید درک درستی از دستگاه های قهوه تجاری و نحوه درست کردن نوشیدنی های خاص مانند لاته و macchiatos داشته باشید. در زیر ، ما برخی از مسئولیت های اصلی مدیران کافه را بیان می کنیم.

مسئولیتهای اصلی مدیر کافه

  • استخدام و آموزش کارمندان کافی شاپ
  • کار با فروشندگان
  • برنامه ریزی منو ها
  • اختصاص وظایف به کارمندان
  • نگهداری موجودی
  • مدیریت بودجه

علاوه بر این ، باید آماده باشید که همیشه on time باشید. مدیران کافی شاپ ها معمولاً نیاز به تعطیلات دارند. در بعضی موارد ، در صورت بروز موارد اورژانسی در تعطیلات نیز ، ممکن است نیاز به مراجعه به محل و مقابله با مشکل داشته باشید.

حقوق مدیر کافی شاپ

متوسط مدیر کافی شاپ حدود 42000 دلار در سال درآمد دارد. حقوق مدیر کافی شاپ بستگی به مکان ، اندازه کافی شاپ یا کافه و تجربه متقاضی دارد. این که آیا کافی شاپ یا کافه ای که شما مدیریت می کنید متعلق به یک شرکت باشد یا یک مالک خصوصی نیز می تواند عامل افزایش حقوق باشد.

نحوه نوشتن رزومه مدیر کافه

حتماً اطلاعات مربوط به رزومه مدیر کافه خود را درج کنید:

  1. اطلاعات تماس: نام ، آدرس ، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را درج کنید.
  2. خلاصه: یک متن کوتاه (1-2 جمله) بنویسید که خلاصه ای از تجربه و مهارت های شماست.
    تجربه: هر یک از موقعیت های گذشته خود ، مکان های آنها ، تاریخ هایی که در آنجا کار کرده اید را لیست کنید و 2-4 امتیاز را برای توصیف وظایف خود درج کنید.
    تحصیلات: تحصیلات تکمیل شده خود را ، از جمله رشته های مهم یا گواهینامه ها ، لیست کنید. درجه یک در مدیریت تجارت معمولاً یک امتیاز اضافی است.
    مهارت ها: مهارت های مناسب مربوط به موقعیت (خدمات به مشتری ، رهبری ، مدیریت زمان) را لیست کنید.

اطمینان حاصل کنید که رزومه خود را متناسب با کافی شاپی که درخواست می کنید تنظیم کرده اید. اگر متقاضی یک کافی شاپ شلوغ هستید ، حتماً تأکید کنید که تحت فشار کار می کنید. اگر متقاضی یک کافه لوکس هستید ، به تجربه خود در محیط های رسمی توجه کنید.

آخر ، حتماً یک دوست یا عضو خانواده را از طریق رزومه خود بخوانید تا مطمئن شوند که هیچ چیزی را اشتباه بیان نکرده اید.

معمول است که یک مدیر کافی شاپ از طریق موقعیت ورود به سطح این نقش را انتخاب کند. اما اخذ مدرک مدیریت اقتصادی ،  مدیریت رستوران راه دیگری برای کسب این مقام است. اگر یک مدرک 4 ساله ندارید ، می توانید برنامه های مدرک دیپلم حرفه ای مدیریت را نیز پیدا کنید.

آموزش یک مدیر کافی شاپ هرگز کامل نیست. حتی وقتی مدیر کافی شاپ شوید ، همیشه باید به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید. در زیر برخی از فرصت ها را برای موقعیت شما ذکر می کنیم.

محصولات ویژه نوشیدنی یا کالاهای مخصوص غذایی را در کافه خود تولید کنید.
برای جذب مشتری به کافی شاپ خود از رسانه های اجتماعی و تاکتیک های بازاریابی استفاده کنید.
یک برنامه پاداش ایجاد کنید که مشتریان بتوانند در هنگام صرف مقدار مشخصی از پول ، نوشیدنی رایگان یا غذاها را دریافت کنند.
برای آموزش خود در مورد ایده های جدید ، کتاب هایی در مورد مدیریت و بازاریابی رستوران ها بخوانید.

یک مدیر کافه یا کافی شاپ تضمین می کند که کارمندان شما ساماندهی شده و کار شما به طور مؤثر اداره می شود. به عنوان مدیر کافی شاپ می توانید در مورد نوع سبک مدیریتی را که می خواهید از آن استفاده کنید تصمیم بگیرید و در نهایت حتی یک روز کافی شاپ خودتان را نیز افتتاح کنید!

توصیه‌‌‌های طلایی برای مدیریت کافی شاپ!!!

راه اندازی یک کافی شاپ موفق، تجربه ای بسیار دلپذیر است. باراه اندازی یک کافی شاپ خوب، شما به هزاران نفر این امکان را ‌‌‌‌‌می‌دهید که در کنار یکدیگر اوقات خوشی را سپری کنند و مکالمات خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد به کافی شاپ شما خواهند آمد تا صبح شان را بهتر شروع کنند و یا این که بعد از ظهر آرام و دلنشینی را بگذرانند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اصول مدیریت یک کافی شاپ خوب را بلد باشید و آن‌‌‌ها را در عمل به کار گیرید. در ادامه این مقاله، ما به آموزش مدیریت کافی شاپ و آموزش مدیریت کافه خواهیم پرداخت و توصیه‌‌‌هایی طلایی برای مدیریت کافی شاپ را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

  1. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید

 پشت گوش انداختن برنامه ریزی، ‌‌‌‌‌می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. ممکن است با خود فکر کنید که “نیازی به این کار نیست” یا ” چه کسی ‌‌‌‌‌می‌خواهد آن را بخواند!”. اما به هنگام آموزش مدیریت کافی شاپ، یک نکته اساسی که باید ذکر کنیم این است که فایده اصلی برنامه ریزی، نوشته‌‌‌های نهایی شما نیست. فایده اصلی برنامه ریزی در فرایند آن است. فرایند برنامه ریزی به شما کمک ‌‌‌‌‌می‌کند که دقیق تر فکر کنید و تصوری جامع تر از مسیر پیش روی تان به دست آورید. برنامه ریزی شما ‌‌‌‌‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کسب و کار شما دقیقا چیست و به چه افرادی خدمات ‌‌‌‌‌می‌دهد؟
  • برای شروع به چه ‌‌‌‌‌میزان سرمایه احتیاج دارید و آن را چگونه تهیه خواهید کرد؟
  • چگونه به سودآوری خواهید رسید؟
  • تیم کاری شما به چه صورت خواهد بود؟ چه وظایفی را خودتان انجام خواهید داد و برای چه کارهایی نیاز به استخدام نیرو دارید؟
  • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ (مشتری‌‌‌های دائمی شما)
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • پیش بینی شما در مورد ‌‌‌‌‌میزان دخل و خرج تان چیست؟
  • اهداف شما

‌‌تامین کنندگان مورد اعتماد را پیدا کنید

سعی کنید ‌‌تامین کننده‌‌‌های مورد اعتماد و مناسبی برای مواد مورد نیازتان پیدا کنید. این اصل، یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت است که در آموزش مدیریت کافه ‌‌‌‌‌می‌توان ذکر کرد. مواد مورد نیاز شما بستگی به نوع کافی شاپی که اداره ‌‌‌‌‌می‌کنید دارد. اما به طور کلی ‌‌‌‌‌می‌توان گفت که به موادی مثل قهوه، شیر، نان، خوار و بار و مواد غذایی این چنینی نیاز خواهید داشت. همچنین به تجهیزاتی مثل فنجان‌‌‌های گوناگون، همزن قهوه، دستمال سفره، قوری، فر، و … نیز احتیاج خواهید داشت.

از همان ابتدای کار، لیست کامل و دقیقی از تمام مواد و تجهیزاتی که برای شروع کار به آنها احتیاج دارید تهیه کنید. هرچه بیشتر به جزئیات کار فکر کنید، بهتر است. ممکن است این کار زمان بر باشد. اما سعی کنید تا جای ممکن دقیق و با جزئیات بنویسید. زمانی که تمام جزئیات از جمله چیز‌‌‌هایی مثل خلال دندان و نگهدارنده دستمال و … را نیز شامل کردید، آنگاه اطمینان خواهید داشت که برای هر چیزی آماده هستید.

پس از کامل کردن این لیست، تحقیق کنید و فروشگاه‌‌‌ها و افرادی که ‌‌‌‌‌می‌توانید وسایل و مواد مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید را نیز بنویسید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا ‌‌تامین کنندگان مورد علاقه خود را پیدا کنید.

  1. در آموزش مدیریت کافه یاد بگیرید به کافی شاپ خود یک شخصیت بدهید!

طراحی کافه، یکی از مهم ترین اصولی است که باعث جذب مشتری ‌‌‌‌‌می‌شود و او را تشویق ‌‌‌‌‌می‌کند که بار دیگر نیز به آن مکان سر بزند. شما با طراحی فضای داخلی یک کافی شاپ، در واقع خواسته یا ناخواسته یک “شخصیت” به آن ‌‌‌‌‌می‌بخشید. حال و هوایی که برای کافه خود انتخاب ‌‌‌‌‌می‌کنید، تا حد زیادی به جامعه هدف تان بستگی دارد. جامعه هدف شما، چه حال و هوایی را برای این کافه ‌‌‌‌‌می‌طلبند؟ آیا کافی شاپ شما باید به نحوی مدرن طراحی شود؟ آیا باید دیزاین سنتی داشته باشد؟ آیا باید مکانی باشد که خانواده‌‌‌ها در آن رفت و آمد کنند؟ آیا باید متمرکز بر سلامت باشد؟ آیا ‌‌‌‌‌می‌خواهید کافی شاپ شما دیزاینی غیر معمول و خاص داشته باشد؟

 سعی کنید سلیقه مشتری‌‌‌های تان را در نظر بگیرید و دیزاین کافی شاپ را با توجه به این موضوع انجام دهید. این موضوع، یکی از نکات اساسی در آموزش مدیریت کافه است. البته، این جمله به این معنا نیست که باید به ساز همه برقصید! یک تم برای کافی شاپ خود انتخاب کنید و همان را با قوت به پیش ببرید. دیزاین جلوی کافی شاپ، مبلمان و وسایل، نورپردازی، دیوار‌‌‌ها، و … را در نظر بگیرید.

از خودتان بپرسید که آیا طراحی مورد نظر شما، هم از دید کارکنان کافی شاپ، و هم از دید مراجعه کنندگان کارآمد خواهد بود؟ آیا باریستا فضای کافی برای کار خواهد داشت؟ آیا پرسنل کافی شاپ ‌‌‌‌‌می‌توانند خود را به سرعت در کافه از جایی به جای دیگر برسانند؟ آیا مراجعه کنندگان زمانی که وارد کافه ‌‌‌‌‌می‌شوند به راحتی متوجه خواهند شد که چگونه باید سفارش خود را ثبت کنند؟

 بهتر است که یک طراح داخلی کار بلد را برای این کار استخدام کنید و از او در طراحی کافی شاپ کمک بگیرید. او قطعا تمام این موارد را در نظر خواهد گرفت. تجربه او ‌‌‌‌‌می‌تواند تاثیری اساسی در جو کافه شما و کیفیت کار داشته باشد. اگر مایلید در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافی شاپ اطلاعات کسب کنید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

معیارهای مناسب برای انتخاب پرسنل

چه معیاری برای انتخاب پرسنل دارید؟

 یکی دیگر از مهم ترین نکات در آموزش مدیریت کافه، انتخاب پرسنل مناسب است. اکثر افرادی که راه اندازی یک کافی شاپ را شروع ‌‌‌‌‌می‌کنند، به دنبال افراد با تجربه برای استخدام هستند. این موضوع قابل درک است. اما اگر از من بپرسید، یک معیار دیگر وجود دارد که حتی از تجربه نیز مهم تر است: “دیدگاه”. به عقیده من، دیدگاه، تجربه را شکست ‌‌‌‌‌می‌دهد. مهارت کاری را ‌‌‌‌‌می‌توان یاد گرفت و تجربه را ‌‌‌‌‌می‌توان در مرور زمان کسب کرد. اما اگر کسی دیدگاه مناسب برای کار را نداشته باشد، تجربه و مهارت نمی‌توانند جای آن را بگیرند.

منظور از دیدگاه چیست؟ شما باید به دنبال افرادی باشید که برای کار، اشتیاق بسیار داشته باشند، متعهد باشند، و همچنین شوق به یادگیری داشته باشند. این نکته مهم در ز‌‌‌‌‌مینه آموزش مدیریت کافه  را فراموش نکنید. بنابراین، به دنبال افرادی باشید که ارتباط خوبی با تیم کاری شما برقرار کنند. درست است که مقداری تجربه نیز لازم و ضروری است. اما چیزهای مهم تر از تجربه نیز وجود دارند.

چطور برای کافی شاپ بازاریابی کنیم؟

در آموزش مدیریت کافه روش‌‌‌های بازاریابی را یاد بگیرید

وقتی به آموزش مدیریت کافه ‌‌‌‌‌می‌پردازیم، نمی‌توان از روش‌‌‌های بازار یابی غافل شد. شما حتی ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه یا چند هفته قبل از افتتاح کافی شاپ، بازاریابی را شروع کنید. اینستاگرام راهی بی نظیر برای بازاریابی کافی شاپ‌‌‌ها است. شما ‌‌‌‌‌می‌توانید چند ماه قبل از افتتاح کافی شاپ، یک پیج اینستاگرام برای کافه خود راه اندازی کنید. در طول این مدت، شروع به جذب فالور یا همان دنبال کننده کنید و تصاویری از کافی شاپ تان، مراحل جذاب راه اندازی، و پیشرفت کار را با دنبال کنندگان تان به اشتراک بگذارید. سعی کنید حال و هوا و یا همان “شخصیت” کافی شاپ خود را در پیج اینستاگرام هم به وضوح به بینندگان انتقال دهید. به این صورت شما ‌‌‌‌‌می‌توانید حتی قبل از افتتاح کافی شاپ، یک دایره ارتباطی از جامعه هدف خود شکل دهید.

 علاوه بر این، لوکییشن کافی شاپ خود را در گوگل مپ نیز ثبت کنید

همچنین ‌‌‌‌‌می‌توانید کافی شاپ تان را در سایت‌‌‌هایی مثل “کافه یاب” و … نیز ثبت کنید. به این صورت افراد بیشتری ممکن است با کافه شما آشنا شوند. همچنین به این صورت افرادی که به کافه شما سر ‌‌‌‌‌می‌زنند، ‌‌‌‌‌می‌توانند نظرات شان را نیز در مورد کافی شاپ بنویسند. سعی کنید به وفور تصاویر و ویدیوهایی جذاب از کافی شاپ خود در پیج و یا سایت مخصوص تان به اشتراک بگذارید. از مشتری‌‌‌های کافه نیز بخواهید که پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند تا بتوانند در جریان اخبار جدید در مورد کافی شاپ شما قرار بگیرند.

برای مدیریت کافه توصیه های آموزشی ما را جدی بگیرید!

با توجه به پیشرفت روز افزون جامعه بشری ، و تغییرات سبک زندگی ، امروزه کافه داری تعریف جدیدی نسبت به گذشته به خود گرفته است . جذابیت این روز های کافه ها و استقبال پرشور مردم از این فضاها باعث ایجاد کسب و کاری پر سود شده است . مدیریت کافه فرصتی ایده آل و پرسود برای علاقه مندان به خصوص ، علاقه مندان به صنعت نوشیدنی می باشد . برای مدیریت کافه موفق ، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید .

مدیریت کافه یک فرآیند چالش‌برانگیز است که نیازمند مهارت‌های متنوع از جمله مهارت‌های مالی، بازاریابی، منابع انسانی، و مهارت‌های ارتباطی است. در زیر به برخی اصول مهم مدیریت کافه اشاره شده است:

برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار:

قبل از راه‌اندازی یک کافه، برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. تحقیقات بازار برای شناخت نیازها و تمایلات مشتریان، مطالعه رقبا و تعیین هدف کسب و کار بسیار مهم است.

محصولات و خدمات:

تعیین کنید که کافه شما چه نوع محصولات (قهوه، نسکافه، شیرینی و …) و خدمات (وای فای، موسیقی زنده، کتابخوانی و …) ارائه می‌دهد.

مکان و طراحی داخلی:

انتخاب مکان مناسب برای کافه و طراحی داخلی جذاب می‌تواند به جلب مشتریان کمک کند. فضای داخلی، نورپردازی، و دکوراسیون مهمی در جذب مشتریان هستند.

مدیریت مالی:

برنامه‌ریزی مالی دقیق با در نظر گرفتن هزینه‌ها و درآمدها اهمیت زیادی دارد. مطمئن شوید که میزان هزینه‌ها به درستی مدیریت می‌شود و کسب و کار به سودآوری می‌رسد.

مدیریت منابع انسانی:

انتخاب و آموزش یک تیم مجرب از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد فضای کاری دوستانه و مهمان‌نواز نیز به موفقیت کافه کمک می‌کند.

بازاریابی:

استفاده از استراتژی‌های بازاریابی مناسب برای جلب مشتریان و افزایش شناخت نام تجاری کافه. این شامل تبلیغات در اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، و تبلیغات محلی می‌شود.

نظافت و بهداشت:

نظافت و بهداشت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. این به عنوان یک عنصر اساسی برای حفظ اعتبار کافه و جلب مشتریان است.

مدیریت زمان:

مدیریت زمان به صورت کارآمد و مؤثر می‌تواند به بهبود عملکرد کافه کمک کند. برنامه‌ریزی دقیق برای ساعات کاری، سفارشات، و خدمات مشتریان اهمیت دارد.

پیش بینی و تجدید نظر:

همیشه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کنید و نتایج کسب و کار را مرتباً بررسی کنید. به تغییرات بازار و نیازهای مشتریان پاسخ دهید.

ارتقاء مهارت‌ها:

به‌روزرسانی مهارت‌ها و آشنایی با تکنولوژی‌های جدید در صنعت کافه.
همچنین مدیران کافه باید به توجه به روابط عمومی و ارتباط با مشتریان و پرسنل داشته باشند. مدیریت موفق کافه نیازمند تعادل میان تمام این جوانب است.

در مدیریت کافه با به مسائل گوناگونی توجه داشته باشید تا کافه شما ، کافه ای موفق و پرسود باشد .

عواملی همچون کیفیت محصولات ، دکوراسیون کافه ، بازاریابی ، انتخاب کافه چی های حرفه ای و …

همچنین با فراگیر شدن شبکه های مجازی و با توجه به استقبال فراوان مردم از این شبکه ها ، شما میتوانید به راحتی از این بستر فوق العاده ایجاد شده ، نهایت استفاده را ببرید. و با ایجاد صفحه های اجتماعی خود را تبدیل به برندی موفق در این صنعت کنید .

برای-مدیریت-کافه

طراحی فضای کافه

پخش موسیقی ملایم ، انتخاب رنگ بندی مناسب کافه و حتی چینش صندلی ها باید به گونه ای باشد. که در نگاه اول مشتری را جذب فضای کافه کند. حتی می توانید در صورت داشتن فضا ، کتاب خانه ای کوچک و زیبا احداث کنید. تا علاوه بر کامل تر کردن مجموعه کافه خود در خدمات رسانی به مشتری یک گام از دیگر کافه ها جلوتر باشید . بهره گیری از نقاشی هایی با محوریت موضوعاتی همچون قهوه و دستگاه قهوه ساز و دیگر وسایل مورد نیاز در کافه نیز می تواند  جاذبه نسبتا خوبی برای مخاطب ایجاد کند .

مدیریت کافه

انتخاب نام مناسب برای کافه

هنگام راه اندازی کافی شاپ علاوه بر محل کافی شاپ ، تجهیزات و وسایل مورد نیاز اسم آن از اهمیت بالایی برخوردار است. و جزو یکی از مهم ترین دغدغه های افراد به حساب می آید . اسم کافی شاپ در رونق و تعداد مشتریان تاثیر به سزایی داشته به همین دلیل باید در انتخاب آن یک سری نکات را مد نظر گرفته و رعایت نمود . در دنیایی که رقابت در بین حرفه ها زیاد شده است اهمیت انتخاب اسم مناسب دو چندان می شود . چرا که اسم درخور می تواند سبب پیشرفت شما در این کار شده و باعث می شود که بتوانید مدیریت کافه خود را به بهترین شکل انجام دهید.

احتمالا برخی بر این باور هستند که هرچه اسم کافی شاپ سخت تر، جدید تر و نا مفهوم تر باشد. مشتریان زیادی به خود جلب خواهد کرد ولی کاملا نتیجه ای عکس دارد . معمولا اسم های سخت در ذهن افراد نمی ماند هم چنین اگر مشتری با اسمی جدید و نا مفهوم روبرو شود ممکن است. واکنشی منفی نشان دهد که اصلا نشانه خوبی نیست. بنابراین برای کافی شاپ خود اسم هایی انتخاب کنید که ساده و روان باشند و در ذهن مخاطب ماندگار شده و پیدا کردن محل آن توسط مشتری آسان تر شود .

خیلی از ما در جمع دوستان مان وقتی تصمیم می گیریم به کافه ای برویم ، همیشه ساده ترین و روان ترین اسم به ذهنمان می آید . اسم برای کافی شاپ باید متناسب با نوع و فضای کافی شاپ شما باشد. مثلا اگر سعی بر چیدمان محیطی به سبک فرانسوی دارید می توانید از اسمی فرانسوی یا اسمی که تداعی کننده آن محیط باشد استفاده کنید .

معمولا المان ها و تصاویر به خوبی در ذهن ها جاودان می ماند . سعی کنید نام کافی شاپ و لوگوی آن ساده و روان باشد که به این منظور می توانید از یکی از المان های مرتبط به کافه  استفاده کنید که دور از فضا نباشد . هم چنین از رنگ های مناسب در لوگو استفاده کرده و حدالامکان از رنگ های تیره و زننده خودداری کنید .

مدیریت-کافه-1
اینترنت رایگان و پریز برق را در کافی شاپ فراموش نکنید

اینترنت پر سرعت و رایگان یکی دیگر از مزایایی است. که مشتریان شما از آن خشنود می شوند بنابراین از قرار دادن اینترنت پر سرعت رایگان در کافه خود و همچنین وجود پریز برق کنار هرکدام از میز ها غافل نشوید .تا هم باعث جلب رضایت مشتری شده و هم مدیریت کافه را به شکل بهتری انجام دهید.

مدیریت-کافه-2
قفسه بندی و ظروف کافی شاپ

داشتن نظم و مرتب کردن مواد غذایی و ظروف مورد استفاده در آشپزخانه ، نقش مهمی را در میزان بهره وری شما و ارائه خدمات خوب به مشتریانتان ، بخصوص در ساعت شلوغ کاری ایفا می کنند. و به این صورت مدیریت کافه در امور مختلف برای شما راحت تر می شود.

هر فردی بنا به سلیقه و بودجه خود  ، تجهیزات مختلفی را برای این منظور به کار می گیرد. اما از ساده ترین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ در این زمینه ، می توان از قفسه ها ، طبقات یا کمدهایی که بر روی دیوار برقرار می شوند صحبت کرد  . همچنین برای جدا کردن و نظم دادن به مواد غذایی خشک ، می توانید از ظرف های نسبتا بزرگ و زیبایی استفاده کنید که ظاهر محیط شما را هم بهبود می دهند .

مدیریت-کافه-3
مشتری مدار باشید

یکی از کلیدی ترین نکات در مدیریت کافه و اداره آن رعایت کردن اصل مشتری مداری است .

خودتان را جای مشتری بگذارید. زمانی که به مکانی وارد می شوید اگر شخصی با ظاهری آراسته و روی گشاده از شما استقبال کند. بی شک نه تنها از انتخاب خود خشنود خواهید شد. بلکه در زمان خروج از کافی شاپ این مکان را به دوستان خود نیز معرفی خواهید کرد . به همین راحتی می توانید مشتریان خود را افزایش دهید که به دنبال آن ، درآمد کافی شاپ نیز افزایش پیدا خواهد کرد . پیش از راه اندازی کافه افراد با تجربه و اخلاق مدار را برای کافه خود استخدام کنید .

برای افتتاح کافی شاپ اولین و مهم ترین چیزی که نیاز است درمورد آن اطلاع داشته باشید نحوه درست کردن انواع قهوه و آشنایی با قهوه ها است، برای این پیشنهاد ما به شما دوره آموزش باریستا جینو کافه است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها