داشتن کافی شاپ
26
بهمن

داشتن کافی شاپ به چه مهارت و تجربه ای نیاز دارد؟با ما همراه شوید!

آیا شما فردی هستید که در قهوه غرق شده اید؟ آیا زمان زیادی از اوقات فراغت خود را در کافی شاپ می گذرانید؟ آیا روحیه شجاع یک کارآفرین را دارید؟ اگر شما این ویژگی ها را دارید، پس داشتن کافی شاپ می تواند یک مسیر شغلی جدید هیجان انگیز برای شما باشد!

مانند هر صاحب کسب و کار تازه، اولین سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است که برای داشتن کافی شاپ موفق به چه مهارت ها و تجربه ای نیاز دارم؟
پاسخ به این سوال بسیار ساده: باید روحیه کارآفرینی، استعداد مهمان نوازی و (البته) دانش اولیه قهوه ، گذراندن دوره آموزش کافی شاپ و کارکرد یک قهوه خانه  را داشته باشید. با این سه ویژگی می توانید یک کافی شاپ موفق برای خود راه اندازی کنید!

سرمایه گذاری برای داشتن کافی شاپ

اولین مانع در داشتن کافی شاپ در خودتان نهفته است. سوال این است که آیا شما اشتیاق، میل و انگیزه لازم برای جهش به سمت مالکیت کسب و کار را دارید؟
این حالت ضرب المثلی است که «یا داری یا نداری» که در آن ابتدا باید هزینه زمان و سرمایه ذهنی را که برای افتتاح کسب و کار خود لازم است در نظر بگیرید. در نظر بگیرید که آمار اداره کار نشان می دهد که تقریباً ۲۰٪ از مشاغل کوچک در سال اول شکست می خورند و ۳۳٪ دیگر در دومین سال فعالیت خود با شکست مواجه می شوند. با در نظر گرفتن این اعداد، اولین کار شما در افتتاح یک کافی شاپ جدید باید جستجوی روح باشد.
اگر پس از پاسخ دادن به این سوال اول، هنوز انگیزه پیشرفت را دارید، این ده ویژگی کارآفرینان موفق ارائه شده توسط مجله فوربس را در نظر بگیرید:
کنجکاوی – کارآفرینان موفق نه تنها حلال مشکلات عالی هستند، بلکه جویندگان مشکلات نیز هستند! داشتن تمایل به جستجوی راه هایی برای نوآوری و یافتن مشکلاتی که مانع کسب و کار شما می شود، در نهایت به شما کمک می کند تا جایگاه خود را کشف کنید.
مدیریت زمان – دانستن اینکه چگونه وظایف خود و همچنین زمان خود را اولویت بندی کنید، باعث می شود کارایی بیشتری در راه اندازی و داشتن کافی شاپ رو به رشد خود داشته باشید و از گرفتار شدن در مسائلی که به زمان و توجه گرانبهای شما نیاز ندارند، جلوگیری می کند.
تفکر انتقادی – رویکرد استراتژیک به یک مشکل برای ساختارشکنی موضوع و تحقق فرصت‌های بهبود، یا به سادگی شناسایی “میوه کم آویزان”، ویژگی اساسی یک کارآفرین بزرگ است.
کارایی – در تمام جنبه های عملیاتی کسب و کار به شما این امکان وجود دارد که در عین حال که زمان کمتری برای انجام آن صرف می کنید مؤثرتر باشید.
انعطاف پذیری – به عنوان یک کارآفرین، آزمایش ها و مصیبت های زیادی را تجربه خواهید کرد. اینها عبارتند از طرد شدن، شکست، استرس و فرسودگی شغلی. توانایی بازگشت روز به روز در زین نقش مهمی در موفقیت شما به عنوان یک صاحب کسب و کار خواهد داشت.
ارتباط – ارتباط باز و صادقانه باعث ایجاد احترام در بین هم تیمی ها و همکاران می شود و به پیشرفت اجازه می دهد تا به سمت جلو حرکت کند. ارتباط شفاف و مؤثر نیز نقش مهمی در حصول اطمینان از برآورده شدن انتظارات به صورت روزانه دارد.
شبکه سازی – ملاقات و آشنایی با دیگران در این صنعت به صاحبان کسب و کار جدید کمک می کند تا یک سیستم پشتیبانی بسازند که می توانند برای حل مشکلات، تسهیل معاملات تجاری و حتی کشف شرکا یا کارمندان آینده به آن تکیه کنند.
امور مالی – این یکی بی فکر است! دانستن اینکه چگونه به طور موثر امور مالی کافی شاپ جدید خود را مدیریت کنید، در نهایت سریعتر از هر عامل دیگری کسب و کار شما را شکست می دهد. مدیریت هوشمندانه امور مالی کسب و کار در نهایت توانایی شما برای ادامه فعالیت یا سرعت رشد و گسترش شما را تعیین می کند.
برندسازی – درک این موضوع در ابتدا سخت است، اما ایجاد و انتقال پیامی واضح از اینکه شما به عنوان یک کسب و کار چه کسی هستید و بازاریابی آن برای مخاطبان مناسب، چالشی برای هر کسب و کار جدیدی است. این به ویژه چالش برانگیز است زیرا اینها چیزهایی هستند که کسب و کارهای جدید اغلب تازه شروع به یادگیری در مورد خودشان می کنند. همانطور که از هویت کسب و کار خود و اینکه مصرف کننده هدف شما چه کسی خواهد بود، نام تجاری شما دائماً در حال تکامل خواهد بود.
فروش – داشتن اعتماد به نفس برای ایجاد کانال‌های تجاری جدید از طریق گسترش و بازاریابی به هر کارآفرینی کمک می‌کند تا تجارت خود را از طریق جریان‌های درآمد قابل پیش‌بینی که توسط فروشندگی ایجاد می‌شود رشد دهد. این یک تصور غلط رایج است که وقتی یک کسب و کار درهای خود را باز می کند، مهمانان وارد می شوند و شروع به خرج کردن می کنند. متاسفانه، فقط این مسئله مهم نیست نیست. شما باید به دنبال مهمان باشید، آنها را متقاعد کنید که برگردند و به طور مداوم به دنبال فرصت های جدید برای ورود افراد بیشتری از آن در باشید!

مهمان در مقابل مشتریان

تعریف فرهنگ لغت “مشتری” شخصی است که کالا یا خدمات را از یک تجارت خریداری می کند. با این حال، با هر کسب‌وکاری که در صنعت خدمات فعالیت می‌کند، وقتی شخصی را وارد فروشگاه می‌کنید، از او به خانه خودتان استقبال می‌کنید. بنابراین، شما باید این ایده را بپذیرید که هر مشتری که وارد کسب و کار شما می شود صرفاً برای خرید کالا نیست، بلکه مهمانی است که آمده است تا مهمان نوازی گرم شما را تجربه کند. این رویکرد نه تنها تاثیر اولیه به یاد ماندنی ایجاد می‌کند و با مهمانان جدید طنین‌انداز می‌کند، بلکه مردم را تشویق می‌کند تا در انتظار تجربه‌ای مهمان‌نواز به‌طور مداوم بازگردند.
مشتریان کافی شاپ

در اینجا ویژگی های اصلی برای ساخت جعبه ابزار مهمان نوازی شما ذکر شده است.

” سوال چیست؟” – این عبارت ساده را در پشت ذهن خود نگه دارید تا به خودتان اجازه دهید به راحتی تصمیم بگیرید که در هر موقعیت مربوط به مهمان نوازی چه کاری انجام دهید. این ایده ای است که هر نیاز یا درخواست مهمان را شما انجام می دهید (در حد توان خود برای انجام آن). فراتر رفتن از این جنبه، فوراً مکان شما را برای مهمانانتان محبوب می کند.
هوش عاطفی – به یاد داشته باشید که هرکسی که برای یک فنجان قهوه قدم می زند، حداقل صدها چیز دیگر را نیز در طول روز انجام می دهد. آنها تصمیم گرفتند پنج دقیقه زودتر از خواب بیدار شوند تا بتوانند از قهوه خانه شما حمایت کنند، یا تصمیم گرفتند که از رفتن به خانه صرف نظر کنند تا بعد از یک روز طولانی با یک دوست ملاقات کنند. و لیست ادامه دارد توانایی خواندن اتاق، به اصطلاح، به شما این امکان را می دهد که به طور موثر به هر مهمان با توجه ویژه ای خدمات ارائه دهید. نگرش مثبت، حالتی است که باید از نقطه نظر خدمات به نمایش گذاشته شود، اما همدلی و ارتباط انسانی به همان اندازه مهم هستند.
ارتباط – ارتباط شفاف و مؤثر تضمین می کند که مهمان به آنچه می خواهد، دقیقاً همانطور که می خواهد، می رسد.
توجه به جزئیات – این امر کمی عمیق تر از توجه صرف به سفارش مهمان است. توجه به جزئیات ریزتر به شما امکان می دهد هر مهمان را در سطح عمیق تری بشناسید و بارها و بارها تجربه آنها را بهبود ببخشید. تشخیص و به خاطر سپردن ترجیحات آنها باعث می شود احساس کنند یک مهمان V.I.P هستند. و هر بار آنها از کسب و کار شما حمایت می کنند.
چندوظیفه ای – دارای توانایی اولویت بندی وظایف و انجام موثر چندین کار به طور همزمان به منظور مراقبت سریع و کارآمد از چندین مهمان و ایجاد یک اثر ماندگار از خدمات مفید.

دانش قهوه و آموزش کافی شاپ

این ابتدایی ترین مهارت مورد نیاز برای داشتن کافی شاپ شماست! تصمیم نهایی شما در مورد افتتاح یا عدم افتتاح یک کسب و کار قهوه باید به عشق و دانش شما نسبت به قهوه بستگی داشته باشد. آیا می‌دانید تمام نوشیدنی‌های پایه قهوه، سبک‌های دانه‌های قهوه، طعم‌ها و طعم‌دهنده‌ها، و چگونه و از کجا دانه‌ها را تهیه کنید؟آیا می دانید آموزشگاههایی در سراسر کشور وجود دارند که دوره های آموزش کافی شاپ برگذار می کنند و فوت و فن مدیریت کافی شاپ را به شما آموزش می دهند؟ آیا به جنبه های تجارت قهوه اهمیت می دهید؟ همه این موارد باید علاقه شما را برانگیزد و میل شما را برای ایجاد چیزی از خودتان برانگیزد. با این حال، اگر پتانسیل پر کردن یک باریستا یا رمزگشایی از تفاوت های ظریف بین کباب تیره از گواتمالا و معادل آن تولید شده در هاوایی شما را هیجان زده نمی کند، کمی صبر کنید!
آیا همچنان علاقه مند به داشتن کافی شاپ خود هستید؟ اگر ویژگی‌های کلیدی یک کارآفرین، استعداد مهمان‌نوازی، و اشتیاق واقعی به قهوه را دارید، پس شرایط اولیه لازم برای داشتن یک قهوه‌خانه را دارید!