افزایش مصرف کنندگان قهوه در سراسر جهان نشانه خوبی برای “کافی شاپ داران” است تا وارد دنیای قهوه شوند. وقتی از علاقه مندان به قهوه هستید و می توانید برخی از بهترین نوشیدنی های قهوه را دم کنید، سرگرمی شما می تواند چیزی فراتر از یک سرگرمی باشد .و بریدن نوار قهوه اولین قدم به سوی هدف شما است. راز کافی شاپ پر رونق چیست؟
راز افتتاح کافی شاپ پر رونق چیست؟
هنگامی که به چگونگی افتتاح کافی شاپ فکر می کنید، به خاطر داشته باشید که یک تجارت جذاب، کسب و کار جذابی است. که می تواند بازدهی خوبی برای شما به ارمغان بیاورد. بگذارید با یک مثال کوچک برای شما توضیح دهم. که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. اگر منوی شما وسیع باشد .و هزینه تهیه و ذخیره مواد متنوع (با طول عمر کمتر) بسیار بیشتر از درآمدی است که با فروش نوشیدنی های اضافی به ندرت در منو به دست می آورید. پس جور درنمی آید.
در حالی که هزاران عامل دیگر بر سرمایه گذاری های مربوط به قهوه تأثیر می گذارد. من رایج ترین و اصلی ترین عواملی را که می تواند باعث رونق کافی شاپ شما در بین بهترین های شهر شود را به شما می گویم. درباره تاکتیکهای پنهانی صحبت می کنیم .که کافه دارهای موفق به شما نمیگویند. شما باید قبل از ورود به دنیای قهوه آنها را بدانید.
تهیه یک طرح تجاری، برنامه ریزی هزینه های متوسط برای افتتاح یک کافی شاپ یا خرید تجهیزات کافی شاپ در واقع راز یک کافی شاپ موفق نیست. چیزهای کوچک و بزرگی وجود دارند. که نقش بسیار زیادی در برجسته کردن و موفقیت یک کسب و کار خاص دارند. بنابراین، اجازه دهید با بحث در مورد رازها شروع کنیم. آیا آنها واقعا راز هستند؟ صادقانه بگویم،نیستند. اینها چیزهای ساده ای هستند که ما اغلب آنها را نادیده می گیریم. و در ایجاد موفقیت آمیز شکست می خوریم. این باعث می شود چیزهای کوچک و بزرگ به یک راز تبدیل شود.
تجربه ی مشتری
تجربه مشتری یکی از راز کافی شاپ پر رونق و اولین و مهمترین عامل است که باید از آن مراقبت کنید. به هر حال مشتری که وارد کافیبار یا کافه شما میشود. باید از خدمات راضی باشد، که حداقل دوباره به کافه شما بازگردند. نه اینکه از آنجا متنفر باشند.
من یک طرفدار قهوه هستم و تقریباً دلیل این را می دانم که چرا برخی از کافه ها (در مورد کافه های فدرتمند مانند استارباکس یا دانکین دوناتز صحبت نمی کنم) مشتریان بیشتری نسبت به سایر قهوه خانه ها با همان کیفیت نوشیدنی و ارگونومی دارند .(من در نظر دارم. همه عوامل موثر دیگر برای توضیح نظر من یکسان هستند).
اگر صبح در ساعت افتتاحیه به یک کافه سر بزنید، کارکنانی را می بینید که میزها را تمیز می کنند و باریستا در حال هماهنگی است. وقتی نوبت شما می رسد و یک اسپرسو سفارش می دهید و در مقابل می شنوید: “ببخشید قربان، 5 دقیقه طول می کشد زیرا قهوه سازهای اسپرسو باید گرم شوند!”
خوب، شما می توانید نوشیدنی دیگری را در این کافه جدید امتحان کنید و اکنون شیرینی می خواهید. و دوباره می شنوید، “ببخشید، شیرینی ها هنوز نرسیده اند” و بعداً متوجه می شوید که شیرینی ها در داخل بسته بندی پلاستیکی که روی نیمکت کنار پیشخوان خوابیده اند عرق می کنند. و هیچ کس برای قرار دادن آنها در داخل یخچال کاری نمی کند.
حتی اگر قهوه خوب بود، آیا در آینده دوباره به آنجا باز می گردید؟ احتمالا نه. مقایسه این کافه با کافه دیگری که قهوه را کمی بد درست می کند (از نظر طعم) اما خدمات عالی ارائه میدهد. تجربه مشتری همچنان اولین برداشت را ایجاد میکند.که آیا به آنجا بازگردد یا خیر!
ثبات
برندهای بزرگ به دلایلی بزرگ هستند. آنها هنر به دست آوردن قلب مردم را می دانند. آنها زمانی یک ماهی کوچک بودند. پس دومین راز کارشان در پشت صحنه چیست؟ ثبات در خدمات. شما هرگز حتی یک تفاوت جزئی طعم را در نوشیدنی ها یا غذاهای کافه های زنجیره ای بزرگ مانند استارباکس یا دانکین دونات تجربه نخواهید کرد.خوب، آن برندهای بزرگ را رها کنید. به کافه معروف شهرتان با نامی جذاب در شهر خود فکر کنید که حتی نیازی به تبلیغ ندارند. قوام آنها در طعم و کیفیت نوشیدنی ها و غذاها گویای همه چیز است! مردم آنها را تحسین می کنند. و تبدیل به یکی از بهترین کافه ها می شوند.
طعم قهوه به کیفیت، نوع دان قهوه ها (عمدتاً عربیکا و روبوستا)، برشته شدن ( روشن، متوسط و تیره)، ارتفاع زمینی که قهوه از آن کشت می شود، سایه آن در حین رشد و غیره بستگی دارد.ساده ترین راه برای حفظ قوام این است که همان نوع دانه ها را از یک تامین کننده خریداری کنید و خودتان آنها را برشته کنید و در نهایت قهوه را دقیقاً به همان روش دم کنید! این حداقل کاری است که می توانید انجام دهید تا طعم قهوه شما در هر بار مراجعه مشتری تقریبا یکسان باشد.
سناریو مربوط به ثبات از رازهای کافی شاپ پر رونق
بیایید سناریوی ایده آل را ببینیم. شما از دانه های قهوه کشت شده از زمین های متعلق به خودتان استفاده می کنید. آنها را به روش خود بو داده و هر بار به همان روش دم می کنید. این می تواند بهترین برای شما باشد و اگر این امکان برای شما وجود دارد، آن را انجام دهید. باز هم این سوال را ایجاد می کند که چگونه یک غول قهوه استارباکس می تواند طعم خود را حفظ کند؟ من در مورد تاکتیک ساده و درخشانی که پشت این کار عمل می کند، آشنا شدم. اگر تا به حال متوجه شده اید، طعم قهوه استارباکس تلخ تر از آن است که قهوه خود را در خانه با استفاده از بهترین قهوه ساز خود دم کنید. چرا؟ آنها از دانه برشته تیره استفاده می کنند. اگر دانه هایتان را تیره کنید، طعم خود را از دست میدهند. که به ارتفاع زمین و عوامل دیگر نیز بستگی دارد. بنابراین، حتی اگر دانههای قهوه کیفیت متفاوتی داشته باشند. برشته کردن تیره راه حل خوبی است. به هر حال چیزهای سوخته طعم سوختگی دارند، درست است؟
ایستگاه کاری ارگونومیک
یک ایستگاه کاری باید به گونه ای طراحی شود که به باریستا اجازه دهد بدون حرکت بیش از حد ، به همه چیزهای مورد نیاز خود برسد و وظایف قهوه خود را به موقع انجام دهد. فروش با حجم بالای قهوه هدف عمیق هر کافه ای است و این تنها زمانی امکان پذیر است که راندمان کاری عالی باشد. این امر جنبه ارگونومیک دیگری را می طلبد که ایستگاه کاری نباید به گونه ای طراحی شود که کارگران برای فضای داخل با هم درگیر شوند. اطمینان حاصل کنید که ایستگاه کاری دسترسی ساده به انبار دانه ها،سطلهای زباله، شیر در یخچال، طعمدهندهها، مواد تشکیل دهنده، آسیابها، قهوهسازها، ارتفاعهای مناسب روی نیمکت و غیره دارد. یک ایستگاه کاری کافه با طراحی کاملاً ارگونومیک، جایی است که یک باریستا می تواند لبخند خود را از خوشحالی حفظ کند، وقتی کسی در اطراف نیست!
کالاهای حاشیه
یک مشتری که با خوشحالی بازگشته است ! حاشیه سود و قیمت گذاری اقلام غذایی هرگز نباید مطابق با هدف درآمد شما باشد. حاشیه سود درک شده بیشتر اوقات کار می کند.
یکی دیگر از راز یک کافی شاپ پر رونق این است که میتوانید مواد غذایی عمومی (قهوه) را به نرخ بازار و اقلام غذایی جانبی زیر نرخ بازار بفروشید. این باعث میشود تعداد زیادی از مشتریان به کافه شما مراجعه کنند و برای جبران این حاشیه، باید نرخ مواد غذایی انحصاری (نوشیدنیهای خاص یا وافلهای ویژه) را برای کافه خود افزایش دهید.
کارت ها و کوپن های وفاداری
افرادی که رضایت مشتری زیادی را احساس می کنند به کافه شما باز می گردند و مشتری دائم شما خواهند بود. این راز برای افرادی که تجربه خوبی داشتهاند مفید است و باعث میشود کمتر به کافه دیگری غیر از شما بروند.به عنوان مثال، اگر شروع به دادن کارتها و کوپنهای وفاداری میکنید (باید یک استراتژی در مورد کوپنها وجود داشته باشد که به نفع فروش شما باشد) که به شخص اجازه میدهد یک نوشیدنی قهوه رایگان به انتخاب خود بخورد، مثلاً خرید هشتم از کافیشاپ شما. این باعث می شود که آن گروه خاص از مردم 7 بار به کافه شما بیایند تا نوشیدنی هشتم را به صورت رایگان دریافت کنند.علاوه بر این، این کارتهای وفاداری باید دقیقاً به اندازه یک کارت ویزیت یا یک کارت اعتباری باشند تا افراد بتوانند به راحتی با خود حمل کنند.
نتیجه گیری در مورد راز کافی شاپ پر رونق
اینها 5 راز یک کافی شاپ پر رونق بود. این فهرست بی پایان است، اما ما کلی ترین و اصلی ترین عواملی که باید در نظر بگیرید را مورد بحث قرار داده ایم. برخی از رازهای دیگر مانند ساخت یک پیشخوان درایو و پنجره برای مصرفکنندگانی که فقط میخواهند یک نوشیدنی یا مکانی جداگانه بنوشند. که در آن افراد بتوانند از بازیهای خود لذت ببرند. و بتوانند با استفاده از وایفای رایگان در شبکههای اجتماعی چت کنند .در زمانهایی که حجم مشتری زیاد است، بهترین عملکرد را دارد.
بسیاری از اسرار کوچک دیگری نیز وجود دارد که می تواند حجم مشتریان کافه شما را بلافاصله پس از تأسیس افزایش دهد. فقط کافی است بدانید که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب تر است!
0
0
رای ها
امتیازدهی به مقاله