چرا کافی شاپ ها موفق نمی شوند
10
شهریور

چرا کافی شاپ ها موفق نمی شوند؟راز ،تجربه یا شانس؟!

برخی راز یک کافی شاپ موفق نمی داند. چرا برخی موفق می شوند؟ و چرا کافی شاپ ها موفق نمی شوند؟ در حقیقت ، راز در تجارت ، تجربه گسترده ، یا شانس یا ترکیبی از هر سه است.

من بیش از پانزده کافی شاپ تأسیس و مدیریت کرده ام که در درجات مختلف موفق بوده ام. گرچه صدها دلیل برای موفقیت یک کافی شاپ وجود دارد (از جمله شانس) ، در اینجا مواردی است که من در استرالیا دنبال کردم و منجر به نتایج موفقیت آمیز برای من شد.

ارائه مداوم بهترین اسپرسو

به ندرت در تجارت می توان جایی را دید که  100٪ کیفیت را به طور مداوم ارائه دهد. در واقع ، من 80% کیفیت را ارئه می دهم. اما قهوه اسپرسو یکی از آن محصولات نادر است. که کیفیت 100٪ در آن مهم است. مشتریان برای بدست آوردن بهترین اسپرسو از ده رقبای دیگر می گذرند . به همین دلیل این عامل به تنهایی به این معنی است که شما به مکان بسیار مشهود و گران قیمت احتیاج ندارید. بنابراین بهترین دستگاه قهوه اسپرسو را بخرید . و اطمینان حاصل کنید که هر فنجان توسط یک باریستای کاملاً آموزش دیده تهیه شده است.

ارگونومی بسیار حیاتی است

 اطمینان حاصل کنید که محل کار و چیدمان قهوه به گونه ای باشد که باریستا به راحتی بتواند وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهد. فروش قهوه با حجم زیاد سنگ زیربنای هر کافی شاپ است .بنابراین اطمینان حاصل کنید که این ایستگاه کاری با دسترسی آسان به سطل های زباله ، ذخیره دانه ها و شیر یخچال و فریزر ، دارای نیمکت ارتفاع مناسب با دسترسی آسان به فنجان ها ، آسیاب ، است. لوازم جانبی ، نیز قابل دسترسی باشد. همچنین بهترین تنظیمات دارای یک سینک ظرفشویی داخلی است. تا بتوانید به راحتی و به سرعت تمیزی انجام شود. همچنین ، صندوق پول را در نزدیکی ایستگاه کاری barista در پیشخوان قرار دهید. این کار به باریستا این امکان را می دهد تا سفارشات مشتری را بشنود و شروع به درست کردن آنها در مواقع شلوغ کند.

از کارتهای وفاداری استفاده کنید ، من برای استفاده از این کارتها خیلی مقاومت کردم … اما این کار واقعا جواب می دهد.

اطمینان حاصل کنید که این یک کارت با کیفیت است که باعث ماندگاری و ظاهر زیبایی در کیف پول مشتری می شود. هیچ چیزی بهتر از این نیست که وقتی یک مشتری هفت بار خرید می کند هشتمین کارت وفاداری را به رایگان به او بدهید ، چهره او روشن می شود.

یک کافی شاپ هرگز هزینه نمی کند تا فقط قهوه بفروشد. قهوه ممکن است . محرک اصلی مشتریانی باشد که به این تجارت می روند ، اما در صورت موفقیت آمیز بودن آن، باید با فروش های جانبی هم انجام شود. به عنوان یک هدف ، قهوه نباید بیش از 40٪ از فروش هفتگی شما باشد. و فروش هر دو مورد در هر معامله مشتری به این معنی است که شما آن را درست می دانید.

بنابراین مطمئن شوید که مواد همراهی سنتی قهوه (کلوچه ، کلوچه ، کیک) در محل فروش  هستند و کافی شاپ غذاهای سرد ، نوشیدنی های سرد و غذاهای گرم را ارائه می دهد تا از بهترین شانس فروش چند برابر برخوردار شوید.

بسیاری از تازه واردین در کافی شاپ فکر می کنند که مجموعه های گسترده و ارائه محصولات گسترده یک مزیت اصلی در رقابت است. آنها فراموش می کنند که مشتری گرسنه یا تشنه یا هر دوی آن است .بنابراین دسته های لازم را پوشش دهید ، اما با پیشنهادات محدود و استراتژیک. (به عنوان مثال سه طعم کافی است ، سه اندازه کافی است ، سه نوع غذا / نوشیدنی کافی است)

 قیمت براساس ارزش مشتری درک شده و نه براساس مارک گذاری تعیین شده برای برخی از اقلام کاملاً شناخته شده ، شما باید کمتر از قیمت بازار عمل کنید . بنابراین  قیمت را با توجه به انتظارات مشتری و آنچه بازار تحمل می کند ، اضافه کنید.

 گرفتن کشش در یک بازار رقابتی مانند کافی شاپ ها بسیار حیاتی است . و شما باید درک روشنی از نحوه جذب مشتری داشته باشید تا در ابتدا به شما کمک کند و طرحی را برای بازگرداندن آنها و مراجعه به شما ارائه دهد. دوستان. این یک موضوع دیگر است که اکنون در اینجا در مورد آن نوشتم …

پیشخوان سرویس

پیشخوان سرویس ارزانترین و کارآمدترین و موثرترین سیستم خدمات کافی شاپ است و به لطف موفقیت جهانی مک دونالدز در حال حاضر توسط مشتریان کاملاً پذیرفته شده است. سرویس پیشخوان هم برای شما و هم برای مشتری بدون دردسر است و صورتحساب دستمزد شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین مشتری ها را مجبور به سفارش و پرداخت از قبل کنید . یک زنگ به آنها بدهید که وقتی غذا آماده است آنها را به پیشخوان دعوت می کند.

پیشخوان سرویس بدین معناست که می توانید اوج تقاضاهایی را که در کافی شاپ ها هنگام صبحانه و ناهار اتفاق می افتد تحمل کنید و استرس آن برای همه بسیار کمتر است .

 مشتریان شما را به عنوان یک متخصص می دانند. و انتظار دارند که شما به آنها پیشنهاد دهید چه ترکیبی از غذا / نوشیدنی را امتحان کنند. در کافی شاپ ، به نظر من بهترین کار این بود که غذا را از قبل درست کنم .و تهیه قهوه را سفارشی انجام دهم. غذای سفارشی برای شما یک گزینه پرهزینه است .زیرا شما نمی توانید مقیاس سفارش را بدست آورید. و گردش مالی شما را در آن دوره های اوج که باید در اسرع وقت مشغول پمپاژ فروش باشید . محدود می کند ، نه صرف وقت برای انجام سفارشات سفارشی.

بفهمید که واقعاً چه چیزی را می فروشید

بسیاری از مشاغل ، از جمله صاحبان کافی شاپ ، نیازی را که واقعاً برای مشتریانشان برآورده می کنند درک نمی کنند. و بنابراین آنها اغلب روی قسمتهای اشتباه  خود متمرکز می شوند. مشتریان به دلایل بیشتری از گرسنگی و تشنگی فقط به یک کافی شاپ مراجعه می کنند. فرار از یک دفتر پر استرس ، فرصت برای حفظ یا رشد یک رابطه ، مکانی برای فرار برای انجام کارهای بازتابنده  تجارت کنید. و به توافق برسید.

واقعا علت عدم موفقیت کافه چیست ؟ درک نیازهایی که واقعاً از آنها پذیرایی می کنید به شما کمک می کند تا کار خود را بهتر بسازید و تصمیماتی بگیرید که باعث می شود مشتریان شما بازگردند و به همین ترتیب موفقیت کافی شاپ را حفظ کنید .و از عدم موفقیت کافه جلوگیری کنید.

من می دانم که همه دوستان شما به شما می گویند مکان راحت ، Wi-Fi رایگان ، میز غذا و بسیاری از سرگرمی های داخلی تهیه کنید … اما مشتریانی که ساعت ها برای یک فنجان قهوه منتظر نشسته اند و از همه این مزایا استفاده می کنند ، برنده می شوند. از نظر اقتصادی موفق ترین کافی شاپ های من تعداد محدودی چارپایه نیمکت و بار نه چندان راحت داشتند . اما من تمرکز خود را برای ایجاد تجارت گذاشتم.

در خط مقدم خدمت کنید

کافی شاپ ها ، مانند رستوران ها ، بیشتر از آنکه کالایی باشند خدماتی هستند. کافی شاپ نیاز به مراقبت ، توجه و تعامل مالک دارد. مشتریان از آن انتظار دارند ، و هنگامی که مالک در حال گرفتن سفارش یا تهیه قهوه است یا معمولاً در حال مراقبت از مشاغل فعال است ، کارمندان بسیار جذاب تر می شوند.

 لازم به ذکر است که چرا مکان پر بازدید را در لیست قرار نداده ام. مطمئناً ، شما باید در منطقه ای قرار داشته باشید که تعداد کافی افراد وجود داشته باشد . اما نیازی به موقعیت ترافیکی بالا در آن منطقه ندارید. برای شروع ، گرانترین اجاره را به همراه خواهد داشت ، ثانیا شما برای آن فضا با مستاجران A1 رقابت خواهید کرد . و به هر حال امکان کسب و کار مستقل کافی شاپ غیرممکن است و ثالثاً ، دوز بالای ترافیک همیشه به گردش مالی بالای قهوه تبدیل نمی شود.

من یک بار آن اشتباه را مرتکب شدم ، و نفهمیدم که قهوه یک مقصد است . و نه خرید ضربه ای و تردد بیش از حد می تواند به معنای این باشد که مردم بیشتر به جای توقف برای لذت بردن از شما ، به دنبال جای دیگری هستند.

باور کنید ، من بر لزوم دستیابی به آن مکان ترافیکی بالا غلبه می کند و اجاره پایین باعث می شود کافی شاپ شما از نظر مالی پایدارتر و موفق تر باشد. فکر می کنید چرا کافی شاپ ها موفق نمی شوند؟

این یک لیست جامع نیست اما به شما ایده هایی می دهد که اگر می خواهید یک کافی شاپ موفق ایجاد کنید باید به چه مواردی توجه کنید.

برای اینکه بدانید راه اندازی کافی شاپ چگونه است؟ چرا کافی شاپ ها موفق نمی شوند؟ دوره های آموزش کافی شاپ ما را بگذرانید و تجربه کسب کنید.

منبع:

https://www.forbes.com/sites/quora/2012/12/20/whats-the-secret-to-a-successful-coffee-shop/#2d18157913c3