خوب، شما بیزینس پلن (طراحی کسب و کار ) خود را با هم تهیه کرده اید، اکنون زمان آن است که مکانی برای کافه خود پیدا کنید. قبل از اینکه برای پیدا کردن فروشگاه دست به کار شوید و با نمایندگان املاک صحبت کنید، در اینجا چند نکته برای مکان کافه شما وجود دارد.
توجه: هر کسب و کاری متفاوت است و این اطلاعات ماهیت کلی دارند. بر اساس تجربه این نکات آورده شده است و نباید به عنوان مشاوره مالی در نظر گرفته شود.
1) همه چیز در مورد مشتریان عادی است
کسبوکارهای کافههای محلی بر اساس افراد عادی که هر روز/هفته وارد میشوند ایجاد شدهاند. اغراق نیست اگر بگوییم که آنها پشتوانه مالی اکثر کافه ها هستند.
این نوع مشتری ها معمولاً در فاصله کوتاهی (5 تا 10 دقیقه) از مکان کافه تا مجل زندکی خود یا محل کار هستند.
وقتی به یک کافه و لوکیشن کافه نگاه می کنید، ارزش دارد که به محله ای که کافه در آن وجود دارد نیز نگاه کنید: چه کسی در این منطقه زندگی می کند؟ آیا در طول هفته در خانه هستند؟ چه مشاغلی در منطقه وجود دارد؟ مدارس؟ بیمارستان ها؟ با مردم محلی صحبت کنید، بپرسید که کجا را برای نوشیدن قهوه انتخاب می کنند.
اگر شما شخصی هستید که بتواند خوب تحلیل کند، داده های سرشماری موحود در اینترنت نیز می تواند به شما کمک کند.چه کسانی در این منطقه زندگی می کنند، شغل آنها چیست و چه چیزی نیاز دارند.
2) به دنبال مسافت ترافیک و پارکینگ باشید
یک کافه خوب یا مکان پر رفت و آمدی است که مسافت آن تا محل زندگی با کار کم باشد یا پارکینگ به اندازه کافی دارد.
اگر در حال برنامهریزی برای مکان کافه هستید (یعنی وعدههای غذایی کامل، صندلیهای زیاد، مناسب برای اکیپ ها)، پس پارکینگ برای مشتریان بسیار مهم است.
وقتی صحبت از ترافیک پیاده رو میشود، تعداد افراد در صبح ها (برای قهوه، هر زمانی که به آن احتیاج دارید) را با بعد از ظهر و روزهای وسط هفته را با آخر هفته مقایسه کنید.
3) به دنبال هزین رهن کم باشید، نه اجاره ارزان
اشتباه نکنید، اجاره مکان کافه ارزان بسیار عالی است – اما آنچه واقعاً مهم است رهن است.
در اینجا چند نکته برای کمک به کاهش اعداد وجود دارد:
با صاحبان کافه های دیگر با منوی مشابه در منطقه مشابه صحبت کنید. اگر خیلی نزدیک نباشند، ممکن است مایل به اشتراک گذاری اطلاعات باشند.
با یک متخصص صحبت کنید. یک نماینده محلی قهوه در تمام طول روز با کافهها سروکار دارد و معمولاً خوشحال می شود که به شما کمک کند. و همچنین پس از آن، احتمالاً به شما پیشنهاد فروش قهوه را خواهند داد…
این روش می تواند بسیار مفید باشد. یک کافه در منطقه با منوی مشابه پیدا کنید، میانگین تعداد کارکنان را در یک شیفت حساب کنید و ساعت رفت و آمد آنها را در طول هفته جستجو کنید.
4) مراقب سایت های اجاره مکان برای کافه تان باشید
چیزی که مد نظر است این است که، نماینده املاک می گوید ” مناسب است / تجهیزات خوبی دارد / خرج ندارد”. اینها همه پیشنهادهای وسوسه انگیز است، اما باید احتیاط کرد.
مثلا مستاجر قبلی یک باشگاه تناسب اندام را با تجهیزات کامل از خوبیشان رها نمی کند. حتما مشکلی پیش آمده است، عاقلانه پیش بروید و علت را بیابید.
5) اجاره نامه را قانونی ثبت کنید
توصیه می کنیم قبل از امضای هر چیزی با یک وکیل متخصص در مورد اجاره نامه صحبت کنید.
6) رقبای خود را بشناسید
کافههای دیگر لزوما چیز بدی نیستند – بستگی به این دارد که به دنبال چه بخشی از بازار هستید. گروهی از کافهها میتوانند در طول زمان افراد بیشتری را به این مکان جذب کنند – به شرطی که همه آنها یک چیز را ارائه ندهند.
نکته کلیدی این است که مشتریان معمولی خود را پیدا کنید و برنامه ای برای نحوه ایجاد مکانی مناسب برای آنها داشته باشید.
در هر صورت، عاقلانه است که از رقبای احتمالی دیدن کنید. دریابید که مشتریان ثابت آنها چه کسانی هستند، چه کارهایی را خوب انجام می دهند و چه کارهایی را چندان خوب انجام نمی دهند…
7) محل های دنج و مشتری پسند را برای مکان کافه خود انتخاب کنید
منطقه ای که برای مکان کافه مناسب است مکانی است که:
نور طبیعی بیشتر دارد
فضای بیشتر برای نشستن در بیرون (فضای باز) دارد
مکان دید و بازدید آسان تری برای مشتریان ایجاد می کند
پس تصادفی نیست که قهوههای زنجیرهای بزرگ دوست دارند هر زمان که میتوانند در این مکان ها نمایندگی کافه خود را باز کنند.
نظر خود را با ما در میان بگذارید یا اگر سؤالی دارید بپرسید می توانید به صفحخه اینستاگرام ما مراجعه کنید. اگر قصد دارید یک کافه باز کنید، به آموزش صفر تا صد کافی شاپ نگاهی بیندازید. اگر به فکر خرید یک کافه هستید، به لیستی مهم از تجهیزات کافه نگاهی بیندازید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم در کلاس های آموزش کافی شاپ و آموزش باریستا شرکت کنید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.