سالن داری کافی شاپ
12
بهمن

سالن داری کافی شاپ با اصول، بازگشت مشتریان را تضمین می کند…

افتتاح یک کافی شاپ می تواند بسیار سودآور باشد اگر آن را درست انجام دهید. از کنار هر کافی شاپ تخصصی شلوغی رد شوید و احتمالاً مملو از مشتریانی باشد که از قهوه، اسپرسو، لاته، چای، و انواع شیرینی ها و سایر خوراکی ها لذت می برند. Wi-Fi و سایر ویژگی‌های کار پسند نیز رایج شده‌اند، زیرا کافی‌شاپ‌ها اغلب به‌عنوان مرکز جلسات عمل می‌کنند. سرو قهوه و تنقلات با کیفیت در فضایی مد روز و آرامش بخش می تواند یک تلاش بسیار موفق باشد – یک مدل کسب و کار که توسط استارباکس پیشگام بود و تا سال ۲۰۲۱ به نزدیک به ۳۳۰۰۰ قهوه خانه در سراسر جهان رسیده است.اگر عاشق قهوه هستید و به دنبال یک فرصت تجاری هستید،بهتر است دوره آموزش کافی شاپ را بگذرانید و اصول سالن داری کافی شاپ را بدانید.

اصول سالن داری کافی شاپ

مانند هر کسب و کاری که نیاز به خدمات مشتری دارد، هنگام راه اندازی یک کافی شاپ، مالک باید تا حد امکان حضور داشته باشد و به طور کامل با آن تجارت درگیر باشد. برای بسیاری از مشتریان، نشانه یک کسب و کار خوب، دیدن سفارشات، خدمات رسانی و گفتگو با مردم در جلو و مرکز مالک است.مالکی که اصول سالن داری کافی شاپ را خوب بداند و آن را به کارمندان خود گوشزد کند.حضور عملی همچنین به ایجاد انگیزه در کارکنان کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. این امر به ویژه هنگامی که برای اولین بار کافی شاپ خود را راه اندازی می کنید بسیار مهم است. اگر نمی توانید حضور داشته باشید، پیدا کردن یک مدیر خوب ضروری است.
اصول سالن داری کافی شاپ

رعایت اصول سالن داری کافی شاپ با شیوه های مدیریت خوب، کسب و کار شما را بهبود می بخشد!ما عاشق کافی شاپ هستیم. کافه ها یکی از مکان های مورد علاقه ما برای معاشرت با خانواده و دوستان هستند. کافی‌شاپ‌ها محیطی آرام را ارائه می‌کنند که در آن می‌توانیم در حین خوردن یک فنجان اسپرسو داغ و یک شیرینی باگل، استراحت کنیم. موسیقی آهسته و ملایم بسیار دلنیشین است. سالن دار باید همیشه بسیار دوستانه رفتار کند. خدمات سریع و کارآمد و غذا همیشه تازه ازاصلی ترین اصول سالن داری کافی شاپ است. خب، چه چیزی یک کافی شاپ خاص را بهتر از دیگران می کند؟

گاهی اوقات، مدیریت و اصول صحیح سالن داری تفاوت بین یک کافی شاپ عالی و یک کافی شاپ بد است. شروع و راه انداری کافه نسبتا آسان است. شما می توانید موقعیت مکانی عالی، کارکنان آموزش دیده و منوی عالی داشته باشید.اما با این وجود، فاقد آن عاملی باشید که باعث می شود مشتریان شما دوباره برگردند. داشتن شیوه های مدیریت خوب و اصول سالن داری کافی شاپ تضمین می کند که شما رقابتی خواهید ماند. برای چک لیستی از نکات افتتاحیه، حتماً «صفر تا صد کافی شاپ» را بخوانید.

آموزش سالن داری کافی شاپ و رستوران

اصول سالن داری کافی شاپ از سود شما محافظت می کند و آن را افزایش می دهد. در عین حال اطمینان حاصل می شود که کارکنان در حین انجام فعالیت های خود راضی خواهند ماند. آنها با برآوردن نیازهای منحصر به فرد مشتریان شما توجه بیشتری خواهند کرد و در ازای آن شهرت کسب و کار شما را افزایش می دهند.
به عنوان یک صاحب کافی شاپ، ممکن است ندانید که مدیریت کافی شاپ با چه چالش هایی همراه خواهد بود. قبل از اینکه فروشگاه شما بتواند به طور مداوم سودآور شود، ممکن است با فشارهای خاصی روبرو شوید. به عنوان مثال، مشکلات پرسنل با کارکنان غیرقابل اعتماد، این غیرقابل اعتماد بودن ممکن است هزینه های کسب و کار شما را در کنار هزینه های ذخیره مجدد و موجودی افزایش دهد. برای کمک به  سود بیشتر خود، حتماً «ایده‌های پولساز در کافی شاپ » را نیز بررسی کنید.

آموزش سالن داری کافی شاپ

برنامه‌ریزی برای کارگران ممکن است مشکل ایجاد کند زیرا کسب‌وکار خود را با یک روال جدید تطبیق می‌دهد. رویارویی با رقابت سایر کافی شاپ ها و رستوران ها نیز ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد. در مواقع دیگر، رشد خیلی سریع ممکن است به کسب و کار شما نیز آسیب برساند. بنابراین، چگونه به این چالش ها رسیدگی می کنید؟

بدون روش مناسب و سیستماتیک حسابداری برای تخصیص موجودی، هزینه های مکرر ممکن است افزایش یابد. کارمندان ممکن است از اقلام موجودی مانند دانه های قهوه، شکر و شربت سوء استفاده کنند. به عنوان یک سالن دار ، همیشه به فاکتورهای گذشته نگاه کنید و تعیین کنید که چند بار این اقلام موجودی را خریداری می کنید.
با استفاده از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، یک سیستم سفارش خودکار ایجاد کنید که وقتی اقلام موجودی زیر یک آستانه خاص قرار می‌گیرند، دوباره سفارش می‌دهد. اتوماسیون دو نتیجه دارد. وقت شما را برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار آزاد می کند. همچنین به شما کمک می کند تا محبوب ترین محصولات خود را تعیین کنید. سپس می توانید روی بهینه سازی اقلام پرفروش خود تمرکز کنید و سود خود را افزایش دهید و در عین حال هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهید.

مدیریت کارمندان را ساده کنید

استخدام افراد واجد شرایط و قابل اعتماد برای کار در کافی شاپ شما ضروری است. کارمندان شما می توانند کسب و کار را ایجاد یا شکست دهند. کارمندان کافی‌شاپ هنگام تولید نوشیدنی و تعامل با مشتریان، تصویر و شهرت کسب‌وکار شما را به همراه دارند. اقدامات آنها تأثیر مستقیمی بر ادراک مشتریان شما دارد و خدمات عالی تضمین می کند که آنها برمی گردند. باریستا در کافی شاپ خود دارید؟ برای راهنمایی کامل برای تسلط بر هنر باریستا، «آموزش باریستا» را مطالعه کنید.

برای رعایت اصول سالن داری کافی شاپ به عنوان یک مدیر، باید هر یک از کارکنان را به طور مستقل ارزیابی کنید و آنها را به اندازه کافی بررسی کنید. به این ترتیب، مطمئن می شوید که فقط کارکنان با انگیزه، آموزش دیده و خوش اخلاق در کار باقی می مانند.

به عنوان یک مدیر،خوب است که تضمین کنید که هر یک از کارکنان از برنامه کاری خود راضی هستند. هر کارمند همچنین باید یک برنامه ثابت داشته باشد که آنها را در محل کار قرار دهد. برنامه‌ریزی به آن‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را توسعه دهند که تا حد امکان کارآمد باشند. می‌توانید از برنامه‌های زمان‌بندی استفاده کنید.
تفاوت سالن دار و گارسون کافی شاپ

تفاوت سالن دار و گارسون

سالن دار و گارسون و یا ویتر تفاوتی باهم ندارد و به شخصی اطلاق می شود که وظیفه سفارش گیری از مشتریان را بر عهده دارد. برای آشنایی با ویتر و ظایف آن مقاله معرفی شغل ویتر را از دست ندهید.