وایت چاکلت
08
دی

وایت چاکلت همان هات چاکلت است ولی سفید!

یک دستور ساده برای وایت چاکلت خانگی شیرین و خامه ای که در عرض چند دقیقه آماده می شود! اگر هوس یک نوشیدنی داغ با مارشمالو را کردید انتخابتان درست است. در این روزهای سرد زمستانی هات چاکلت سفید بهترین انتخاب است. اگر چه هات چاکلت معمولی،  و هات چاکلت نوتلا همیشه مورد علاقه هستند، اما در این مقاله می خواهیم از وایت چاکلت لذت می بریم. خیلی لذیذ و خوشمزه است.

طرز تهیه وایت چاکلت یا هات چاکلت سفید

وایت چاکلت را می توانید به راحتی  به مقدار لازم یا کمتر درست کنید. اساساً سه ماده و یک مرحله است. شیر، شکلات سفید و عصاره وانیل را در یک قابلمه کوچک گرم کنید. مرتب هم بزنید تا شکلات آب شود. وقتی شکلات ذوب شد و شیر گرم شد – تمام است! اگر می خواهید شیرینی را متعادل کنید، کمی نمک اضافه کنید.

از آنجایی که مواد تشکیل دهنده بسیار کمی دارد،برای تهیه وایت چاکلت استفاده از شکلات سفید با کیفیت بسیار مهم است. من چیپس های شکلات سفید یا شکلات خرد شده را دوست دارم. می توانید روی این شکلات داغ با خامه زده شده، شکلات چیپسی سفید، یا آب نباتی تزیین کنید. این شکلات داغ سفید غنی(چرب و شیرین) است. اما می توانید هر چند وقت یکبار آن را میل کنید! ترکیب شکلات سفید شیرین با شیر خامه ای گرم عالی است!

و اگر به دنبال راهی برای نشان دادن یک لبخند بزرگ بر روی صورت یک کودک هستید، کافی است یک لیوان به اندازه سرش پر از وایت چاکلت به او بدهید. به همین راحتی!

مواد لازم برای تهیه وایت چاکلت

  • ۴ فنجان شیر
  • ۱ فنجان چیپس شکلات سفید با کیفیت خوب یا شکلات سفید خرد شده
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • نمک  اختیاری
  • تزیینات اختیاری: چیپس شکلات سفید، تراشه شکلات سفید، مارشمالو، خامه فرم گرفته، آب نبات

 

دستور تهیه وایت چاکلت

شیر، شکلات سفید، وانیل و کمی نمک (در صورت استفاده) را در یک قابلمه متوسط بریزید. به طور مداوم روی حرارت متوسط رو به پایین هم بزنید تا شکلات ذوب شود و مخلوط یکدست شود (جوش نگیرد). بلافاصله سرو کنید.

 

تنوع طعم:

برای یک وایت چاکلت نعناع فلفلی، مقداری نعناع فلفلی اضافه کنید.
⅛ تا ¼ قاشق چایخوری عصاره نعناع فلفلی را برای شکلات داغ سفید نعناع اضافه کنید. برای تزیین آن را با آب نبات سرو کنید.
میتوانید کمی طعم دارچین و وانیل را نیز اضافه کنید.

کالری: ۳۴۴ کیلو کالری | کربوهیدرات: ۳۸ گرم | پروتئین: ۱۰ گرم | چربی: ۱۶ گرم | چربی اشباع شده: ۱۰ گرم | کلسترول: ۲۱ میلی گرم | سدیم: ۱۴۴ میلی گرم | پتاسیم: ۴۸۲ میلی گرم | شکر: ۳۸ گرم | ویتامین A: 475IU | ویتامین C: 0.2 میلی گرم | کلسیم: ۳۸۵ میلی گرم | آهن: ۰.۲ میلی گرم
**اطلاعات تغذیه تخمینی بر اساس محاسبات شخص ثالث است و ممکن است بر اساس محصولات استفاده شده و اندازه سرو متفاوت باشد.**