مهم نیست که شغل شما در کجای زنجیره قهوه قرار دارد . داشتن یک پرسنل مجرب برای موفقیت شما ضروری است.بهترین کافه هایی که در راه کاشت ، برداشت کامل و تمام عیارند. می توانند توسط یک باریستا که فاقد آموزش و انگیزه مناسب است ، خراب شوند. از طرف دیگر ، هنگامی که یک تیم کامل درک درستی از کار خود داشته و برای موفقیت آماده اند . تجارت شما با کارآیی ، سودآوری و استانداردهای با کیفیت بهتر پیش خواهد رفت. بنابراین آموزش مدیریت کافه برای موفق شدن امریست ضروری و لازم.
من با ایلدی ریوی ، مدیر یادگیری Ally Coffee صحبت کردم تا دریابم که در هنگام آمادگی برای آموزش کارمندان باید در مورد چه چیزی فکر کنید. ایلدی دارای مدرک کارشناسی ارشد متخصص در یادگیری در محل کار و همچنین یک تکنسین شناخته شده است . به این معنی که وی چیزی فراتر از آموزش و عملکرد در محل کار تخصص دارد. مهمتر از آن ، او یک مربی Q است و چند سال در یک مزرعه قهوه در زیمبابوه زندگی و کار کرده است. او همچنین از تمام این تجربه برای طراحی سکوی یادگیری آنلاین Ally ، PACE استفاده کرده است.
اجازه دهید نگاهی به کلید آموزش کارکنان موفق بیندازیم:
آموزش مدیریت کافه و برنامه آموزشی درست
آموزش کارکنان در مورد قهوه یک طرف و اینکه آنها را در مورد مطالبی که آموزش می بینند چطور به کار ببرند هم طرف دیگر است.
ایلدی به من می گوید که یک اشتباه رایج که او می بیند صاحبان و مدیرانی هستند که دید روشنی ندارند.
او می گوید: “مردم وقت زیادی را صرف تکنیک می کنند. و آنچه را که می خواهند در نتیجه به دست بیاورند را برای خودشان تعریف نمی کنند..” “آنها می خواهند که خوب باشند ، اما باید تعریف کنند که خوب بودن چیست.”
او نمونه بار اسپرسو پرمخاطب و کافی شاپ در شهر کوچک را نشان می دهد و تأکید می کند که “یادگیری بسیار متفاوت خواهد بود.” در یک بار اسپرسو با کیفیت بالا ، تمرکز بیشتر روی نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو و دانش فنی آن است. در یک کافی شاپ در شهر کوچک ، در حالی که نوشیدنی ها مهم هستند ، اگر baristas در تهیه غذا نیز آموزش ببیند ممکن است خوب باشد.
بنابراین ، دقیقاً بر اساس نقش آنها و مهارت های خود ، و به مهارت هایی که کارمندان شما نیاز دارند ، تمرکز کنید. سپس ، آموزش خود را برنامه ریزی کنید. خوب است یک برنامه درسی کتبی تهیه کنید تا بتوانید انتظارات مربوط به کارمندان خود را پیگیری کنید. شما نمی خواهید که یک اشتباه غیر قابل جبران اتفاق بیفتد . و آنها بگویند: “من هرگز در فلان چیز آموزش ندیده ام.”
استفاده از دوره های آموزشی که از قبل طراحی شده اند آسان تر است. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که آنها را با دقت انتخاب کرده و آمادگی لازم را برای آموزش کارمندان خود در مورد هر چیز خاص به کار ببرید.
زمان و فضای مناسب
اول از همه ، شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی آموزش کارمندانتان را بر عهده می گیرد. آیا شما ، مدیر آنها ، یک مربی داخلی یا یک مربی خارجی؟ اگر یک مربی خارجی باشد ، آیا در محل کار شما ؟ در مرکز آموزش آنها یا به صورت آنلاین انجام می شود؟
در نهایت ، شما می خواهید که کارکنان شما بهترین آموزش های ممکن را با کارآمدترین و مؤثرترین روش دریافت کنند. اگر دوره آموزش مدیریت کافه را گذراندید و تصمیم دارید خودتان به کارمندانتان آموزش دهید . می توانید اما آیا برای این کار زمان ، دانش و مهارت های مدیریتی دارید؟ شما می توانید آنها را به یک مرکز آموزشی بفرستید .
سیستم آموزش مدیریت کافی شاپ ایده آل ممکن است از چندین روش استفاده کند. Ildi طرفدار یادگیری با تمرین در محل کار است.
اگر قصد دارید کارمندان خود را در خانه آموزش دهید . حتماً از فضای و زمان کافی برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال در کافی شاپ های آرام تر ، ممکن است بتوانید سی دقیقه ی اضافی را برای آموزش پیدا کنید. و یا، می توان قبل از باز شدن کافه از آنها بخواهید که بیایند.
مهارت های آموزش در آموزش مدیریت کافه
شما ممکن است همه چیز را در مورد کار بدانید، اما آیا می دانید چگونه آنها را آموزش دهید؟ انواع مهارت های رهبری وجود دارد . اما آموزش کارکنان به صبر ، همدلی ، توانایی الهام بخشیدن به دیگران و موارد دیگر نیاز دارد.
این که آیا شما شخصاً آموزش کارکنان خود را هدایت کرده یا آن را به یکی از اعضای تیم دیگر یا مربی خارج از کشور واگذار کنید . باید بدانید که توانایی های یک مربی بزرگ فراتر از مهارت های قهوه است.
Ildi به من می گوید که سه حوزه یادگیری وجود دارد. “کار ، وظیفه ، دانش (چیزی که باید بدانید) ، پس مهارت خود را دارد (شما باید بتوانید کارکردهای مختلفی را برای انجام کاربه کار ببرید) . اما سوم ، حوزه عاطفی یادگیری وجود دارد. ” که این انگیزه و جنبه رفتاری است.
در صورتی که آنها انگیزه لازم برای یادگیری بیشتر را ندارند .و اگر معتقد نیستند می توانند آن را بیاموزند چگونه می توانند آموزش ببینند. و آموزشها را به کار ببندند. اما انگیزه فقط داخلی نیست. بیرونی هم هست یک مربی خوب می تواند این اعتماد به نفس و انگیزه را در کارآموزان خود به وجود آورد . حتی اگر کارآموز اشتباه کند.
ایلدی به من می گوید: “من می بینم افرادی که به کارآموزان را توبیخ می کنند.” “افرادی که یاد می گیرند […] و مورد توبیخ قرار می گیرند ، که این کار مانع یادگیری می شود … و این یک اشتباه بزرگ است.”
پیدا کردن شخصی با کیفیت های مناسب و آشنا با آموزش مدیریت کافه، برای آموزش کارمندان می تواند مشکل باشد. چهره های شناخته شده صنعت قهوه با سالها تجربه لزوماً بهترین معلمان نمی شوند. هنگام تصمیم گیری در مورد مربی ، باید از خود بپرسید: آیا این شخص حوصله دارد که با کارآموزان کار کند.؟ آیا آنها اندازه کافی مهارت لازم را دارند که بتوانند آن به کار ببندند. و توانایی کافی برای برقراری ارتباط با افراد تازه کار را نیز دارند؟
تجهیزات خاص در آموزش مدیریت کافی شاپ
بسته به نوع قهوه تجهیزات به طور قابل توجهی متفاوت است . اما این یک فاکتور مهم است که باید هنگام طراحی یک برنامه آموزشی در نظر بگیرید. بدیهی است ، شما می خواهید تجهیزاتی که با آنها کار می کنید ، مناسب باشند. اگر کارمندان جدید کار با تجهیزات معیوب را شروع کنند ، آموزش آنها دشوار خواهد بود.
البته لازم است که کارمندان خود را با همان دستگاههایی که در طول مشاغل روزانه خود از آنها استفاده می کنند تجربه کنند. با این وجود ، در صورت کمک به آموختن دروس ، تجهیزات دیگر را نیز در برنامه تمرین قرار دهید.
به عنوان مثال ، حتی اگر کافه شما فقط از آبجوش های دسته ای استفاده می کند . آموزش اصول استخراج با V60 یا Chemex به دانشجویان این امکان را می دهد. که به معنای واقعی کلمه ببینند. که عواملی مانند اندازه آسیاب بر سرعت جریان قهوه تأثیر می گذارد. به طور مشابه ، آموزش کارکنان خود در بو دادن دستی به آنها کمک می کند .تا درک دقیق تری از آنچه اتفاق می افتد در هنگام توسعه داشته باشند.
اگر مقیاس شغلی شما اجازه می دهد ، می توانید سرمایه گذاری در تجهیزات اندازه گیری تجربی را در نظر بگیرید. برای باریستاها ، یک رفسنجومتر ابزاری عالی برای اندازه گیری استخراج است.
اگر مواردی از این دست در توان شما نیست، واردکنندگان موجود در زنجیره تأمین را بررسی کنید. تا ببینید که آیا آنها ابزار اجاره ای دارند که بتوانید برای اهداف آموزشی از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت ، سرمایه گذاری روی تجهیزات هرگز ایده بدی نیست .و می توان از هر روش دیگری برای ارزیابی قهوه استفاده کرد.
فرهنگ مثبت یادگیری آموزش کافه
برنامه آموزش شما یک برنامه درسی دارد که به پایان می رسد ، اما یادگیری نیازی به این کار ندارد. فراهم کردن فضایی برای کارکنان شما برای آزمایش و تکرار می تواند آنها را با انگیزه کند. بنابراین می توان نگرش مثبت نسبت به یادگیری و بحث گروهی را ترغیب کرد.
آندرس می گوید: “شرکت کنندگان درمورد تجربه شخصی خود ، مدیران کافی شاپ و نحوه کار با کارمندان و یادگیری از یکدیگر دشوار است.”
فکر آموزش کارکنان شما می تواند نگران کننده باشد. با این حال ، هنگامی که آموزش به خوبی انجام شود ، می تواند یک تجربه سازنده برای همه باشد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که برنامه درسی ، تجهیزات و فضای خود را در نظر گرفته اید. یک محیط مثبت را پرورش دهید. و مربی را با دقت انتخاب کنید.
با این کار شرکت ها می توانند فضای مثبتی ایجاد کنند که افراد بخواهند هر روز تمام تلاش خود را انجام دهند.
آموزش مدیریت کافه میتواند به بهبود عملکرد و توانمندی کارکنان و در نهایت به بهبود تجربه مشتریان منجر شود. برای آموزش کارکنان کافه، به موارد زیر نیاز دارید:
1. آموزش مهارتهای فنی:
قهوهسازی: تکنیکهای درست اسپرسو، لاته، کاپوچینو و سایر نوشیدنیهای قهوه.
فنون تزئینی: آموزش هنرهای تزئینی با بخار (لتهآرت) و آرایش فنجان.
مدیریت دستگاهها: تعلیم درستی استفاده از دستگاههای قهوه و نگهداری آنها.
2. آموزش مهارتهای باریستایی:
طعمپذیری: شناخت نوع دانه قهوه، ترکیبهای مختلف و انتخاب بهینه برای اسپرسو.
خلق فضای دوستانه: آموزش چگونگی برقراری ارتباط مثبت با مشتریان.
3. مهارتهای ارتباطی:
خدمات به مشتری: آموزش چگونگی ارائه خدمات با کیفیت و مشتریمداری.
مهارتهای ارتباطی: ارتباط موثر با مشتریان و همکاران.
4. آموزش مدیریتی:
برندسازی: ایجاد و حفظ یک هویت قوی و منحصر به فرد برای کافه.
مدیریت زمان: یادگیری چگونگی مدیریت بهینه زمان و برنامهریزی.
تیمسازی: آموزش مفاهیم مدیریت تیم و ایجاد هماهنگی در کار گروهی.
5. آموزش بهداشت و ایمنی:
علائم و ایمنی غذایی: آموزش به کارکنان در مورد نگهداری، تمیزی، و ایمنی مواد غذایی.
تمیزی و بهداشت شخصی: اهمیت نگهداری تمیزی شخصی و محیط کار.
6. مدیریت مشتریان:
حل اختلافات: آموزش چگونگی مدیریت و حل اختلافات با مشتریان.
پیشنهادات و بازخورد: یادگیری نحوه جمعآوری بازخورد و بهبود مستمر.
7. توسعه شخصی:
آموزش مهارتهای شخصی: افزایش مهارتهای مدیریتی فردی مثل تصمیمگیری، حل مسائل، و کار تیمی.
8. آموزش تبلیغات و بازاریابی:
تبلیغات محلی: تبلیغات محلی برای جلب مشتریان جدید.
نگهداری مشتریان: تکنیکهای نگهداری و ارتقاء مشتریان فعلی.
آموزش این موارد، کافه را قادر به ارائه خدمات با کیفیتتر، مدیریت بهتر و جلب مشتریان بیشتر میکند.
آموزش مدیریت کافه یکی از سرفصلهای دوره آموزش باریستا و دوره آموزش کافی شاپ نیز می باشد.
برای افتتاح کافی شاپ اولین و مهم ترین چیزی که نیاز است درمورد آن اطلاع داشته باشید نحوه درست کردن انواع قهوه و آشنایی با قهوه ها است، برای این پیشنهاد ما به شما دوره آموزش باریستا جینو کافه است.